• Vi tre blir fler

veterinär kostnader!!

Min katt har inte mått bra en tid nu... Förra gången han var hos Veterinären på undersökning kostade det 650:- PLUS medecin a´ 150:- (Undersökningen varade i 10 minuter. De lyssnade på hjärta, tog temp, kollade ögonen osv. ) Nu hjälpte inte kuren utan vi fick återvända idag igen... Samma undersökning a´650:- PLUS samma medicin fast en vecka längre a´ 150:- . (Fick köpa en spec kattsand där v kan ta urinprov på Wilhelm också) Om han ändå inte blir bättre skall han in å lämna blodprov och genomgå en större undersökning.

Dessa sammanlagda 20 min har gått på 1600:-

Men vad skall man göra?! Tråkigt att det skall vara SÅ dyrt bara!!!

• Svar på tråden veterinär kostnader!!
  • tinanilsson

Har du ingen försäkring på katten?? Då slipper man ju betala om man söker veterinär 2 ggr inom ett visst antal dagar....

• Coral

Ja det är dyrt, men vilken tur att det finns veterinärer.

• wellah

1200 + 20% på överstigande får ni betala så spara kvittona om ni måste in igen så kan ni ju faktisk skicka kopior till försäkringsbolaget och få igen en del

Jag har aldrig behövt använda veterinären till mina katter *peppar peppar* men har varit med hundar och häst.... så jag vet hur det känns. dock är det skönt med försäkring, man vet att det finns någon sorts tak!

• tinanilsson

Tackar för att det finns försäkringar... Min häst ramlade ur transporten, då hon fick panik. Slog upp båda bakbenen och fick vara på Skara djursjukhus i 10dgr. Total kostnad för alla op sam allt annan 56 000:-. Men betalade endast självrisken.... *hua*

• wellah

tinanilsson: då är man glad att man betalat försäkringen huvva vad dyrt.... jag är jättenojjig då det gäller försäkringar.... ser till att varenda pryl är försäkrad, varenda djur och varenda människa i hushållet.... skulle säkert försäkra dammråttorna om det gick.... ibland är jag avis på USA där man verkar kunna försäkra vad som helst.... har läst att endel försäkrar till och med vissa av sina kroppsdelar

• tinanilsson

Hade inte varit dumt om man kunde försökra magen... Om man inte lyckas bli av med "dallret" efter förlossningen så ska man få op som täcks via försäkringen.... Det vore något.... Då kan man tom ta en extra chockladboll när man är gravid...

• binkan05

Hur mycket du betalar i självrisk och hur mycket du betalar i procent av hela kostnaden varierar. Det är beroende av vilket försäkringsbolag du har och hur hög premie du betalar varje år.
    Själv har jag 1 500 i självrisk och betalar 10 % på övriga kostnader.

Kika på dina försäkringspapper så ser du vad du kan få tillbaka.

• Bisquit

Hmm,,, Jag opererade min hund och hittils har vi kommit upp i ca 8000kr..

Ja det är verkligen skitdyrt. Men å andra sidan är det ju inte direkt några väntetider...

Svar på tråden veterinär kostnader!!