• littlemisstrouble

Hur firar du midsommar?

Hur firar du midsommar? tillsammans med familjen och leker lekar och äter sill med nubbe? eller vad gör ni andra? berätta gärna

Vad är midsommar för dig?

Planering är a och o......
  • Svar på tråden Hur firar du midsommar?
  • HOCHM

Vi går ner till festligheterna i en park på dagen tillsammans med en annan familj. Där blir det dans runt stången. Tror att vi äter en sillunch innan.
    På kvällen grillar vi tillsammans.
    I år blir det nog en tårta också för jag och johan firar dessutom 15 år tillsammans på midsommarafton:)

• Pumpkin

Vi har ingen "midsommarrutin" direkt, det enda som är detsamma från år till år är att vi är med vänner och/eller familj samt äter en hel del mat. Annars varierar upplägget.

I år ska vi t ex till makens faster på kombinerad midsommar-/30årsfest (för maken). Där kommer garanterat vara mycket mat och alla släktingar kommer dit, så det blir säkert skoj

Midsommar är alltså för mig mat och nära och kära

• buffybus

vi ska först till en hembyggdspark o dansa runt en sån stång och sånt.. sen ska vi hem till ett par vänner då och äta middag. vi har knytkalas så vi tar med oss det vi blir tillsagda hehe..

dem flesta äter nog sill som är med oss men vi äter inte sill så vi ska nog grilla något kött... 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • littlemisstrouble

vi ska på 25årsfest denna midsommar annars är vi inte traditionella midsommarfirare andra år så det är roligt att veta hur andra firar sin midsommar.

• kakan111

Vi ska hem till mina föräldra dagen innan.. Sen påmidsommar går jag och min dotter två år och klär midsommarstången vid en tio.. Sen går vi tillbaka igen och äter sill lunch och sen vi två går vi och dansar och sjunger och äter jordgubbstråta...
    Sen blir det litte avkopling på efter midagen... Sen blir det en stor sommarbuffe till midag och litte kubb och sånt brukar vi spela efter maten.... det blir alltså en hel dag..

• Missvampiria

Mina föräldrar campar ca 6 mil härifrån med sin husvagn så vi brukar åka dit på midsommar.
    Dans runt midsommarstången, lunch vid långbord med sill, köttbullar, prinskorv, potatis mm. Självklart jordgubbar och grädde till efterrätt På kvällen brukar det vara dans till livemusik.
    Midsommardagen är det 5 kamp med lekar och på kvällen pub med trubadur.
    Supermysigt så länge vädret håller sig någolunda bra

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Njord

Vi firar inte alls, maken och jag och har aldrig gjort, vi har varit ihop i över 15 år. Vi gillar inte midsommarmaten, har inte så många kompisar.

Vi är hemma och myser, går en promenix och tar det bara lugnt.

Vi är inte så mycket för fest överhuvudtaget, träffar gärna några kompisar eller några i släkten nån gång ibland.

• Njord

Midsommar för mig är en ledig dag.

• littlemisstrouble

Tycker det verkar mysigt med dans runt midsommarstången och lekar men min familj är inte så mycket för det där så vi får väl skapa egna traditioner sen när vi själva har barn eller så misstänker jag.

Svar på tråden Hur firar du midsommar?