Vid vilken ålder är det skälig levnadsnivå att byta från skumgummi till resårmadrass?
Vid vilken ålder är det skälig levnadsnivå att byta från skumgummi till resårmadrass?
Va? Vid vilken ålder? Mina föräldrar har fortfarande skumgummimadrass och de är närmare 60, kanske om man är äldre än så kanske?
När skolan börjar.
Hahaha vilken fråga!?
När det är dags att byta säng så byter man till den som känns skönast och som man har råd med. Det gäller oavsett vilken ålder man har.
Eller är det något jag missat i frågeställningen??
Hmm förstår inte riktigt heller. Men om du menar att byta från spjälsäng till vanlig säng så är de upp till var och en. Min son fick en resårmadras ist för spjälsäng när han var ca 13 mån
Jag tror inte att det finns några sådana riktlinjer. Du ska ha en säng, men sedan vilken madrass du har rätt till tror jag inte SOC lägger sig i.
Men om du eller ditt barn har läkarintyg på att sängen ni har är skadlig så kanske ni kan få hjälp att byta.
Knepig fråga, men min pojk fick riktig madrass (resårmadrass??) när han flyttade från spälsängen till riktig säng... Då vart han kring tre år.
Är det inte skälig levnadsnivå att ligga på skummadrass? Och har man rätt till "skälig levnadsnivå" först när man når en viss ålder?
Fast det finns ju olika fasthet i skumgummimadrasser också, på samma sätt som att det finns dålig kvalitet i resårmadrasser.
Det man behöver är en madrass som är anpassad efter ens vikt, men om det är skumgummi eller resår har mindre betydelse.