• Pigelinen

Husvagn, se hit!!! Vad ska vi packa med oss?

Nu behöver jag hjälp av er husvagnsproffs.
    Vi hag hyrt en husvagn en vecka då vi ska på semester på Österlen. Detta är vår första husvagnsresa för både min man och jag. (Vi har varit med och bott hos kompisar i deras vagnar innan alla barn kom). Vi består av två vuxna och ett barn på 11månader. Vagnen ska vara väl utrustad men de vet man ju inte vad de anser som väl utrustad.

Därför tänkte jag att ni skulle hjälpa mig med en packlista över saker som kan vara bra och ha med till vagnen. Det ska finans förtält med. Kopiera listan och fyll på med saker som ni inte skulle klara er utan under en vecka!!!

* Trädgårdsmöbler till fäörtältet
    * TV plus bord till tvn.
    * Micro (till barnmaten)
    * Elvisp
    *
    *
    *
    *
    *

• Svar på tråden Husvagn, se hit!!! Vad ska vi packa med oss?
  • Fru annmi

* TV plus bord till tvn.
    * Micro (till barnmaten)
    * Elvisp
    *Kaffebryggare

• Bisquit

Men allvarligt, klarar ni er verkligen inte utan tv, elvisp och micro en vecka??

Tanken med camping liv är ju att det ska vara lite... spartanskt. Inte som värsta lyxhotellet.
    Iallfall inte om man bara ska vara bort så kort tid. Skilland är ju om man campar på samma ställe i flera år...

Trädgårdsmöbler, grill, kastruller, stekpanna. Burkar med lock för att ha mjöl, ris, makroner osv. ( så slipper ni myror och möss )

Vattendunkar, även om man har magasin i husvagnen brukar det inte vara så trevligt att dricka.

Vattenkanna ( så ni kan fylla på vatten i husvagnsmagasinet. ( vattenslang vore ännu bättre, men det är inte alla campingar som har kopplingar till det. )

Visst kanman fylla på vatten hemma, men det blir ju tungt och kostar mer att dra, bensinen är ju inte billig.

Någon slagsvärmekälla i förtältet kan vara mysigt.

Ljus och ljushållare, myspys.

gaslarm, you never know....

• littlemisstrouble

Vi tar aldrig med oss tv eller något i den stilen när vi är på husvagssemester. Vi stänger tom av mobiltelefonerna mestadels av tiden.

*Ficklampor kan vara bra att ha på natten om man måste gå på damrummet som ligger långt bort kanske

* värmefläkt kan behövas till husvagnen om det inte är väldigt varma nätter

* engångsartiklar om man inte vill springa och diska hela tiden, annars plastmuggar och tallrikar. vi brukar ta med båda delarna

* lättpackade väskor typ sportbag som är lätt att stuva undan

* litet apotek med plåster, alvedon, bandage, myggstift med mera

Planering är a och o......
  • Pigelinen
    Bisquit skrev 2009-06-15 13:06:29 följande:
    Men allvarligt, klarar ni er verkligen inte utan tv, elvisp och micro en vecka?? Tanken med camping liv är ju att det ska vara lite... spartanskt. Inte som värsta lyxhotellet. Iallfall inte om man bara ska vara bort så kort tid. Skilland är ju om man campar på samma ställe i flera år... Trädgårdsmöbler, grill, kastruller, stekpanna. Burkar med lock för att ha mjöl, ris, makroner osv. ( så slipper ni myror och möss ) Vattendunkar, även om man har magasin i husvagnen brukar det inte vara så trevligt att dricka. Vattenkanna ( så ni kan fylla på vatten i husvagnsmagasinet. ( vattenslang vore ännu bättre, men det är inte alla campingar som har kopplingar till det. ) Visst kanman fylla på vatten hemma, men det blir ju tungt och kostar mer att dra, bensinen är ju inte billig. Någon slagsvärmekälla i förtältet kan vara mysigt. Ljus och ljushållare, myspys. gaslarm, you never know....
    Jo vist klarar man sig utan tv, micro och elvisp men varför lägga massa tid på att vispa grädde för hand på semestern Sen har vi ju en liten tjej med oss och de kan ju bli lite långtråkigt för oss vuxna på kvällarna om de regnar ock så. Eftersomvi har husvagn med så kan man ju packa med sig. Jag ser ingen anlednign till eftersom viinte är vana campare att slopa allt
  • Pigelinen
    * TV plus bord till tvn.
    * Micro (till barnmaten)
    * Elvisp
    *Kaffebryggare
    *Ficklampor kan vara bra att ha på natten om man måste gå på damrummet som ligger långt bort kanske
    * engångsartiklar om man inte vill springa och diska hela tiden, annars plastmuggar och tallrikar. vi brukar ta med båda delarna
    * grill, kastruller, stekpanna. Burkar med lock för att ha mjöl, ris, makroner osv.
    * Vattendunkar, även om man har magasin i husvagnen brukar det inte vara så trevligt att dricka. 
    *Ljus och ljushållare, myspys.
    *
    *
    *
    *
  • SVejsan

Är det för camping på camping eller s ks fricamping?

Micro finns oftast på campingen...
    Elvisp (för en vecka?) är äl inte nödvändigt.

Termos kan behövas däremot... Man kan stå ut med ett bra pulver kaffe dessa dagar...

Passa på att läs en bok! Iställe för TV... (Och ett TV-rum ifall man måste titta på en Landskamp brukar finnas på campingen.)
    Ficklampa kan var bra.
    En tvättlina med nypor om du behöver torka tex badhandukar...
    Träskor för snabba uttryckningar till ev toa (för man försöker oftast undvika att fylla den ev inbyggda toan...)

• Pigelinen

Tack för råd på vad jag INTE behöver men jag vill ha råd på vad jag BEHÖVER... så nu kan ni som tycker att TV, Micro och elvisp är onödigt hoppa över det

Vi ska bo på campingplts!

• Pigelinen

* TV plus bord till tvn.
    * Micro (till barnmaten)
    * Elvisp
    *Kaffebryggare
    * grill, kastruller, stekpanna. Burkar med lock för att ha mjöl, ris, makroner osv.
    * Vattendunkar, även om man har magasin i husvagnen brukar det inte vara så trevligt att dricka. 
    *Ljus och ljushållare, myspys.
    * Ficklampa
    * "Hoppa i skor"
    * Matstol till lillan
    *

• mannehund

Får jag bara flika in en helt ovidkommande sak?:
    Tänkte bara eftersom ni inte var så vana husvagnsåkare. Det är jättevikigt att ni följer viktangivelserna på vad husvagnen får lastas med. Det är lätt att överlasta och på sommaren kan man råka ut för vägning . Och att ni packar dom stora sakerna som förtält och trädgårdsmöbler mitt i vagnen för bästa stabilitet, en felpackad husvagn är livsfarlig i högre fart på vägen. Men detta har ni säkert redan tänkt på....
    Ha en riktig go husvagnssemester och kör försiktigt!

• Pigelinen
    mannehund skrev 2009-06-18 12:41:31 följande:
    Får jag bara flika in en helt ovidkommande sak?: Tänkte bara eftersom ni inte var så vana husvagnsåkare. Det är jättevikigt att ni följer viktangivelserna på vad husvagnen får lastas med. Det är lätt att överlasta och på sommaren kan man råka ut för vägning . Och att ni packar dom stora sakerna som förtält och trädgårdsmöbler mitt i vagnen för bästa stabilitet, en felpackad husvagn är livsfarlig i högre fart på vägen. Men detta har ni säkert redan tänkt på....Ha en riktig go husvagnssemester och kör försiktigt!
    tack jo min man har full koll på vikter o packning. Han arbetar med sånt som kräver god viktfördelning o packning. tack ändå.
  • SVejsan
    SVejsan skrev 2009-06-18 13:00:57 följande:
    En grill vill ni säkert ha med er...
    oj missade att ni fått med det...
  • littlemisstrouble

kom på en sak till, se till att packa slappadagarkläder. ingen ide att ha med sig massa finkläder när man är på husvagnssemester och ska vara på campingar å sådär. möjligtvis ett ombyte med nåt finare ifall man ska iväg på nåt.

Planering är a och o......
  • sarungen

Morgonrock eller liknande klänning/nattlinne att slänga på sig när man ska gå till o från duschen.
    Kan vara jättejobbigt o trångt (o stressigt pga kö) att ta på sig alla dagens kläder i de små dusch"hyttarna".

• sarungen

Förlängningssladd om man vill ha fläkt i förtältet o den vanliga sladden inte räcker :)

• Virriga Vera

Grytor och porslin bör ju finnas i en vagn som är välutrustad. Varför inte ta kontakt med uthyraren och kolla vad som finns i. Är det en nyare vagn så finns det garanterat en micro och tv i vagnen. Skall ni ta med trädgårdsmöbler så ta med plastmöbler som väger mindre.

Svar på tråden Husvagn, se hit!!! Vad ska vi packa med oss?