• rabarber

Toasits för barn? Resepotta?

Hej!

Undrar om någon har provat de toasitsarna till barn som man kan sätta på den befintliga toasitsen och hur det fungerar. Någon som i så fall har tips på en bra sådan?

Undrar också om någon provat "potetta plus" som är en hopfällbar resepotta med toasits i ett?

• Svar på tråden Toasits för barn? Resepotta?
  • AlvaLovisa

Är också nyfiken! Har precis idag fått en BabyBjörn-sits som jag ska prova på dottern så fort hon vaknar efter att ha sovit middag

• Kvirre

Vi har en baby björn sits som vi tycker är bra. Det finns också ihopfällbara sitsar att ta med, men det har vi inte provat.

• rabarber
    AlvaLovisa skrev 2009-06-15 13:31:10 följande:
    Är också nyfiken! Har precis idag fått en BabyBjörn-sits som jag ska prova på dottern så fort hon vaknar efter att ha sovit middag
    Då får vi höra hur det funkar sen :)
  • rabarber
    Kvirre skrev 2009-06-15 13:35:32 följande:
    Vi har en baby björn sits som vi tycker är bra. Det finns också ihopfällbara sitsar att ta med, men det har vi inte provat.
    Är de hopfällbara sitsarna också från babybjörn??
  • AlvaLovisa

Den fungerade utmärkt Hon hade inget emot att sitta på den alls (hon är drygt 13 mån), till skillnad från pottan, som har ganska skarpa kanter i jämförelse. Tyvärr hörde jag inte när hon kissade så hon kan ha suttit i drygt fem minuter extra efter att hon var klar Men vi läste en bok under tiden så hon var nöjd och glad ändå!

• Kvirre
    rabarber skrev 2009-06-15 13:51:43 följande:
    Är de hopfällbara sitsarna också från babybjörn??
    Nej det tror jag inte.
  • oyra

Babybjörn funkar jättebra på toaletten hemma, och potette är den bästa "resesittring" vi provat. Vi köpte först en hopvikbar variant, men den gled bara runt, potetten ligger mycket stadigare, och har dessutom en liten "stänkkant" som inte är så dum när man har en liten kille

Potette funkar också bra med påse, även om vår kille kissar mer än vad ilägget i påsen klarar att suga upp.

• rabarber
    oyra skrev 2009-06-15 16:24:44 följande:
    Babybjörn funkar jättebra på toaletten hemma, och potette är den bästa "resesittring" vi provat. Vi köpte först en hopvikbar variant, men den gled bara runt, potetten ligger mycket stadigare, och har dessutom en liten "stänkkant" som inte är så dum när man har en liten kille Potette funkar också bra med påse, även om vår kille kissar mer än vad ilägget i påsen klarar att suga upp.
    Bra att få höra någon som provat potette. Jag har bara sett den på bild och tycker den ser låg ut när den används som vanligt potta. Är den det? Eller går det att ändra höjd?
  • oyra

rabarber, den är ganska låg som vanlig potta, jag har inte provat på ett större barn men till min 2 1/2-åring funkar den bra. Vi har i och för sig inte använt den som potta så många gånger, utan oftare som sittring.

• blivande fsk lärare

köpte våran på biltema 59 kr tror jag, superfin med fiskar på och vadderad sits, våran dotter älskar att sitta på den och så ska man läsa... hon är inte torr än men vi har den i bland och sätter henne på den och i bland kommer det nåt och i bland blir det bara läsning...

• hella82

min son har en toasits för barn, som är från babybjörn. den funkar jättebra! den tar vi med oss när vi är ute på äventyr jag har också funderat på en sån potetta, fördelen med den är ju att man inte behöver en toalett för att kunna använda den (tex om man bilar långt). vet dock inte hur små/stora barnen kan vara för att använda en sån. hittills funkar det då väldigt bra med bara toasitsen för oss.

Svar på tråden Toasits för barn? Resepotta?