• naddy

finnar!!!

åå jag har så mycket finnar,är i vecka 11 och de känns som de bara blir fler å fler...brösten ser ut som prickiga ballonger och ansiktet som en fjortis:(

nån som har något tips på vad man kan göra åt detta?

kram på er från "finnot"

• Svar på tråden finnar!!!
  • Minxy

Tyvärr...eftersom det är homonellt så brukar det bästa vara att bara rida ut stormen. Tänk på att graviditetshormonerna brukar stabilisera sig efter v.12, så då kanske det blir bättre

***S+M=L***
  • Garderobshylla

Jag hade sådär mer än halva graviditeten. Dock har jag haft problem med acne ganska mycket under mina tonår, så jag kan några kurer...

Tvättat ansiktet med en mild tvål, rengör porerna med Salubrin, finns att köpa i de flesta matvaruaffärer(kan avra något stark så späd denh gärna med vatten). Låt proerna dra ihop sig och smörj sedan ansiktet med en inte altför fet lotioin, kroppslotioner brukar vara mindre feta än de för ansiktet.

Det går även att göra en ansiktsmask med tandkräm, tvätta ansiktet och kleta sen på tandkräm, låt verka ett tag fem min kan räcka och skölj sedan av.

Du kan även sova med zinkpasta i ansiktet, men avr noga med att du inte använder en finkudde för örngottet brukar inte bli så vackert efteråt.

Detta brukar minska finnarna på tre dar, men det gäller att man gör det morgon och kväll.

• lovelylocks

ok. mitt recept är´: skippa ALLT som är uttorkande/kemiskt. Det får din hud bara att chockproducera mer fett, typ om du tvättar dig i ansiktet på morgonen lär du se ut som en flotyrpanna till lunch cirkus.

neee go as natural as possible, kallpressad ekologisk olivolja gör susen! "fett löser fett", den tar bort smuts, utan att sabba hudens egna oljelager, så huden slipper producera mera.

googla ocm: oil cleaning method, du kommer hitta massa matnyttigt. även om mina utbrott inte försvunnit helt o hållet är de betydligt färre och huden är sjukt mycket finare i allmänhet än innan.

• naddy

tack för era svar och tips!

kram!

• Bacchus

jag fick en extrem acne på ryggen i början av graviditeten. jag gick till vårdcentralen och fick då veta att det normalt medicinerades, men att det inte går  när man är gravid. istället fick jag gå och köpa alsolsprit att badda ryggen med, helst fler ggr per dag, och sedan smörja med essex-kräm. nu, ca 2 månader senare är jag symtomfri.

• Delfinen

Jag fick också lite finnar i början av graviditeten när hormonerna exploderade som mest.. ryggen framför allt.. Kroppen verkade dock balansera sig sen, i 4:e månaden eller så!! Så håll ut!! Och rengör huden noga med bra produkter (messa mig privat om du vill ha tips, arbetar med hudvårdsprodukter..).

Lycka till, tjejen!!

Svar på tråden finnar!!!