• tiamant

Första puregonkuren PCOS - frågor

Jag har PCOS och ska börja med puregon-sprutor efter att pergotime inte har fungerat.

Dag 3-9 ska jag ta 50ml.
    Ca dag 11 ska jag göra VUL.

Men hur gör man om någon äggblåsa inte har mognat till dag 11? Fortsätter man att ta spruta då?

Förstog det som att det kan vara lite trixande för att få in rätt dos... Vilka doser har ni och vilka dagar tar ni?

• Svar på tråden Första puregonkuren PCOS - frågor
  • have a nice day

Jag har oxå PCO och tar just nu gonal f som väl är något i stil med puregon. Jag har just fått avbryta ett försök för att det blev 5 äggblåsor. Var jättesegt att få fram några äggblåsor, höll på i 30 dagar..vilket är ovanligt. Jag fick börja med lägsta dos och höjde den successivt. Tar en spruta varje dag. Tar synarela samtidigt.
    Enligt min dr var jag så svårstartad för att det var 10 år sen jag fick barn senast och ätit p-piller sen dess, alltså har äggstockarna varit i dvala.Så visst kan det vara lite trixande med doserna men det kommer säkert att gå bra för dig!!
    Jag håller tummarna för dig!

• tiamant

Jag gissar att du måste stå över barn-verkstaden den här månaden då. När får du börja igen?

Jag måste vänta till början på augusti då de har semesterstängt. Lite segt men så lång tid är det ju inte kvar...

Svar på tråden Första puregonkuren PCOS - frågor