Molly77 skrev 2009-06-15 21:18:01 följande:
jag bär oxå lågt. har foglossning, o det kan oxå kännas eller börja i ljumskarna.hoppas det blir bättre för dig. appropå att ligga långt ner, hur är eran mage? är den stor. jag har inte fått så himla stor mage, men BM säger att måttet är som det ska o att jag ska vara glad att jag inte har fått så stor. själv vill man ju ha den där GRAVID magen ändå :) men eftersom jag bär lågt o att första barnet ofta ligger långt in så behöver inte magen bli så stor sa hon.
Ok då kanske det är foglossning jag börjar känna av... (peppar, peppar...) Mina magmått ligger lite över kurvan tom så den är nog ganska stor. Enligt min BM så har jag en framåtlutad livmoder vilket gör att magen "ramlar" framåt lättare och därför blir lite större. Sen inbillar jag mig att magen ser större ut också för att jag är så kort, så proportionerna blir annorlunda jämfört med om man är längre. Jag är iaf glad att det numera syns att det är en gravidmage och inte en ätit-gott-mage hihi! Du ska se att din mage snart också "ramlar fram" när lillen behöver lite mer plats!