"Alla säger att mitt barn är ovanligt sött!"
Läste i en tråd om någon som störde sig på att vissa sitter och säger att de alltid får höra att de har extremt söta barn, när deras barn i verkligheten är rätt "fula".
Det var lite lustigt, för jag hade nyss en diskussion om detta med en kompis. Jag har nämligen själv reagerat på samma fenomen, men nu sitter jag i samma situation själv.
Jag får nämligen ofta höra att min son är exceptionellt söt. Och självklart tycker jag det själv. Men de som säger det är ju ofta de som känner mig, och då är de självklart partiska. Annars har jag hört det från vårdpersonal, men de säger väl så till alla?
Så nu är jag alltså lite smårädd för att jag ska ha blivit en sådan där mamma som sitter med en alldaglig unge och orerar om hur alla tycker att min son är så söööt. Och så fnissar folk åt mig bakom min rygg.
Jag kanske borde upprätta en opartisk jury, så att jag vet om jag gör bort mig eller inte?
OBS! Denna tråd ska ses som lite skämtsam. Alla barn är vackra, även om min son vore ful skulle han vara vacker för mig, barns utseende spelar ingen roll och yada yada yada.
Detta handlar om människors skeva bild av hur andra uppfattar dem. Ett annat ex. på detta är Idol.