• Vårflickan84

Något känns otroligt fel..

Jag fick min mens idag efter en andra kur av pergo samt ovitrellesprutan.
    Jag hade två mogna ägg senast jag var på VUL och hoppades på att iaf ett av de skulle fästa...men nej, så blev inte fallet.

Imorse när jag fick min mens så hade jag jäkligt ont och visste inte vad jag skulle göra. Tog en alvedon och det kändes bättre. har dock väldigt tjock mens med stora klumpar.
    Nu ikväll känns något bara så himla fel. Det känns som om äggstockarna har svullnat. och det typ "ilar" i de... vad kan de vara? är det farligt? jag är så orolig...
    ska väl ringa gyn imorn bitti men tänkte om någon varit med om det??
    snälla...

• Svar på tråden Något känns otroligt fel..
  • Vårflickan84

usch jag är så orolig...........

• Zharlotte

Hoppas jag inte gör dig ledsen nu, men när jag läser ditt inlägg så kom jag att tänka på ett tidigt missfall, med tanke på att det gör så ont och att det ät tjock blödning.

• Vårflickan84
    Zharlotte skrev 2009-06-15 21:57:38 följande:
    Hoppas jag inte gör dig ledsen nu, men när jag läser ditt inlägg så kom jag att tänka på ett tidigt missfall, med tanke på att det gör så ont och att det ät tjock blödning.
    tror du?
    usch...
    är det farligt för äggledarna? jag är mest orolig för det
  • Vårflickan84

men vad ska man göra om det är ett missfall?

• Vårflickan84

många som läser men ingen som svarar :(

• Turbomamma

Om det skulle vara ett så tidigt missfall så behöver man inte göra något speciellt åt det. Kroppen sköter det själv som en riklig menstruation. Ibland tror jag även att Pergo kan göra att man får lite annorlunda menstruationer. Jag fick t ex mycket mer PMS och mensvärk med Pergo. Ibland kan ju menssmärta stråla lite, bak mot ryggen eller ut på sidorna. Hur känns det idag?

• marsiana

Jag tycker att det bästa du kan göra är att kontakta den gynekolog som behandlar dig. Men vad jag har hört från min gynekolog så kan vi med pco få mycket ondare etc än om man inte har det, och pergon skall ju stärka ägglossning(så det kan kanske vara en kombination).

• Vårflickan84
    Turbomamma skrev 2009-06-16 09:52:04 följande:
    Om det skulle vara ett så tidigt missfall så behöver man inte göra något speciellt åt det. Kroppen sköter det själv som en riklig menstruation. Ibland tror jag även att Pergo kan göra att man får lite annorlunda menstruationer. Jag fick t ex mycket mer PMS och mensvärk med Pergo. Ibland kan ju menssmärta stråla lite, bak mot ryggen eller ut på sidorna. Hur känns det idag?
    tack för ditt svar.

ja, det är en väldigt riklig menstruation med stora klumpar som inte vill ta slut.
    okej, visste inte att pergo kan påverka på det sättet. det är iofs logiskt eftersom det är mycket hormoner.
    idag känns det aningen bättre men fortfarande smärta. ringde och fick en tid idag också. de känns lugnande. de sa att det är bäst att de kollar innan jag börjar en ny kur av pergo.
    funkade pergo för dig?
  • Vårflickan84
    marsiana skrev 2009-06-16 10:31:17 följande:
    Jag tycker att det bästa du kan göra är att kontakta den gynekolog som behandlar dig. Men vad jag har hört från min gynekolog så kan vi med pco få mycket ondare etc än om man inte har det, och pergon skall ju stärka ägglossning(så det kan kanske vara en kombination).
    tack för ditt svar också.
    det är säkert alla hormoner som stälelr till smärtorna. men när man läser på internet så hittar man massa läskigt om infektioner i äggstockar som leder till infertilitet o.s.v. jag vet att det är dumt att läsa på internet om symptom...
    som sagt, har fått tid idag så det känns skönt. hoppas det inte är något allvarligt och jag kan fortsätta med pergo. det verkar ju ha gett någon skillnad iaf!
    funkade det för dig?
  • marsiana

Nej jag har aldrig kört någon pergokur, fick bara information om hur det fungerade. Vi valde att göra ivf direkt istället, men jag blev överstimulerad, så de kunde inte stoppa tillbaka ngra blastocyter(får vänta). Men efter överstimuleringen hade jag väldigt ont och var mycket svullen. Hoppas att du snart känner dig bättre (för mig gick det hela över efter ca två veckor).

Svar på tråden Något känns otroligt fel..