• skyddsängel

Allergisk mot p-stav

Hej jag är en 7 barns mamma som använde p-stav i armen innan vi fick vår sladdis 06,jag fick lite feber efter jag satt in den, mådde pyton var hjätte trött svettades,frös, de slutade med att jag tog ur den efter 1 år. Sen 1 år efter prövade jag att sätta in en ny p-stav och började må som sist , så det slutade med att jag plocka bort den med men när barnmorskan skulle ta ut den så tappade hon taget ett ex antal gånger hon höll på en kvart då hade jag bara bedövningssalva kan säga att det gjorde fan ont så hon fick lägga en lokalbedövning efter en kvart och då fick hon ett ordentligt tag och fick ut den. Sen blev jag skit dålig var depprimerad,feber,ont i huvet,svettades, var varm mådde riktigt hjätte dåligt.jag ringde in till sjukhuset till gyn och pratade med en snäsig barnmorska för jag frågade om de kunde va att jag inte tål p-sprutan men hon sa tvärt nä de har jag aldrig hört talas om sen var samtalet slut . jag har funderat mycke än om det är så som jag tror har hört att man kan va allergisk mot vissa preventivmedel som tex p-stav.är det sant eller vad va det som hände mig . tacksam för svar från en lycklig 7 barns morsa

• Svar på tråden Allergisk mot p-stav
  • Mari barnmorska

Hej,

Hormoner påverkar kvinnor på olika sätt. En del kvinnor får inga biverkningar alls av hormonella preventivmedel andra kan känna sig deppiga, få acne, känna av ökad hunger osv. Att du fick feber när p-staven sattes in kan möjligen bero på att du kanske fick en liten infektion i samband med det?
    Vad tråkigt att  du blev snäsigt bemött.

Ha det bra

Mari

Svar på tråden Allergisk mot p-stav