• gulletussan

klippa håret på bebis med mycket och långt hår

Funderar på hur vi ska klippa vår lilla tjej på 5,5 mån och tänkte kolla efter tips från andra med långhåriga bebisar. Känns lite konstigt att klippa överhuvudtaget när hon är så liten men det behövs verkligen. Vi är inne på att bara "hacka" lite i luggen, för den är nere i hennes ögon, och låta resten växa på men blir det kanske väl varmt i sommar och för kladdigt av mat osv...? Hur har ni resonerat och gjort? Vore kul med andras erfarenheter! {#lang_emotions_smile}  Bilder på damen och håret finns i mitt galleri.

• Svar på tråden klippa håret på bebis med mycket och långt hår
  • tisteln

Kompisen klippte sin dotter kort kort tills hon var ca 2 1/2 - 3 år gammal. Sedan lät hon det växa ut. Hon gjorde så, då hon hört att håret blir tjockare om man klipper det ordentligt de första åren, och hon själv har väldigt tunnt hår. Om det fungerar så för alla - därom tvistar de lärde.Men det fungerade på hennes dotter - hennes år är super tjockt idag (hon är 10 år nu)

• JackAnneli

Jag skulle inte få för mig att klippa bebis:) Bara för att jag tycker att bebishår är gulligt, vår son har lite tussar här och var som är långa och det ska dem få va tills han tappar dem oxå.......låter som han inte ser klok ut men det gör han vist, vi kammar det långa över flinten hahaha

• hopsan85

ja klippte min dotter i luggen lite när den va nere i ögonen första gången men nu e den där igen men nu sätter ja bort den med hårspänne hon e 6 månader

• TingelingAnna

Har inget råd att ge men måste bara säga att ni har en otroligt söt dotter. (Min dotter är 4,5 månader och är oxå i behov av klippning...)

• TingelingAnna

Förresten, klipp inte av det långa fina håret utan bara luggen i så fall. Så tänker vi göra.

• pgson

Min dotter är 1 år. Har readan varit på hennes hår två gånger. Tar lite i luggen och de längsa ensamma stråna.

• Rulltrappa

min stora pojke hade luggen i ögonen när han var 4 månader så då började vi ta lite där vid behov. när han var 10 månader tröttnade jag dock och tog fram trimmern. fast då får man ju ingen typisk tjejfrisyr så du kanske hittar en annan lösning. ;)

• Buttelina

min snäcka vid ca 3mån

ca 7månader.. vi klippte hennes lugg och hade klämmor så att resten av håret inte störde hennes ansikte/kom i ögonen. förutom luggen klippte vi topparna på resten av håret

vid 9månader hade det blivit lite frsyr av det

och vid ett år hade hon rätt så långt hår

så mitt tips är att klippa luggen och låta det andra växa för det är jobbigt för de små om de ska behöva ha håret i ansiktet
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • gulletussan

Buttelina: Men vilken liten gotjej du har! Tack för bilderna - superbra att se exempel {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden klippa håret på bebis med mycket och långt hår