gravid campylobacter
Om man smittas med campylobacter under graviditeten, är det farligt?
Påverkar denna bakterieinfektion barnet i magen?
Om man smittas med campylobacter under graviditeten, är det farligt?
Påverkar denna bakterieinfektion barnet i magen?
Hej,
Ta kontakt med INFPREG (kunskapscentrum för infektioner under graviditet) och hör med dem. Jag vet inte om/hur det påverkar graviditeten.
Du får gärna höra av dig med svaret.
Lycka till
Mari
Finns tyvärr inget på denna sida angående detta.
Var kan jag söka vidare, har googlat men hittar ingen bra information ang graviditet och ev denna infektion.
Hej,
Det finns experter man kan maila där. Jag ska se om jag kan få tag i någon info.
Hej så länge
Mari
Hej,
Jag har ännu inte funnit någon information ang. din fråga om campylobacter.
Jag letar vidare och hör av mig om jag finner något.
Ha det bra
Mari
Tack för att du anstränger dig. Har också letat men hittar inget.
Kan ju vara så att det inte är någon fara då när det inte står något, eller hur?
Hej,
Ja det låter troligt. Annars tycker jag att det borde finnas föreskrifter.
Ha det bra
Mari
Tack för hjälpen!
Har dock dyk upp en ny fråga som du kanske kan hjälpa mig med.
Igår på em så fick jag täta sammandragningar då magen blev hård, inget ont men obehagligt.
Dessa ville inte ge sig även i vila så dom höll på i ca 4 timmar sedan somnade jag och det kändes bättre när jag vaknade. Fick dock tillbaka en del sammandragningar på kvällen/natten och kunde inte sova. Tog panodil. Somnade framåt småtimmarna. När jag sedan vaknade så kändes det mycket bättre men har nu en kvartående obehglighetskänsla nere vid blygdbenet, kan det vara "träningsvärk" sedan sammandragningrna igår?
Har idag varit hemma från arbetet och tänker så vara i morgon med för att vila, har idag bara haft någon enstaka sammandragning.
Har varit och lämnat urinprov på vårdcentralen för att utesluta UVI men det tar ett par dagar att få svaret då det skickades på odling.
Är dessa sammandragningar farliga? Är mitt 3:e barn och är i v.25.
Hej,
Det låter bra att de försvinner med vila och inte gör ont. Om man stressar och gör ansträngande saker kan det bli så. Bra att du nu tar det lugnt. Det var bra att du lämnade urinprov för att utesluta uvi. Det kan man få sammandragningar av.
Om du får smärtsamma sammandragningar bör du höra av dig till förlossningsavd.
Ha det bra
Mari
Var på förlossningen då sammandragningarna inte gav sig tyckte jag dagen efter.
Hade vid urinprov på sticka +2 på vita blodkropppar så dom trodde det var UVI.
Har nu fått antibiotika och det känns bättre.
Läkaren kontrollerade även tappen och den var helt opåverkad, kändes skönt att få veta.
Har dock ett tryck mot blygdbenet kvar, men det hade jag även innan ibland, kan det vara växtvärk?. Tror annars denna bebis ligger lågt ner och livmodern kläms mellan benet och magen. Kan det vara så?
Tack för svar.