• Miss Ji

Sula i lära gå skor ?

Min dotter har strl 17-18 i skor och dom flesta av dom har en mjuk sula men hon håller ju på att lära sig gå..(till strl 19 skiljer det mer än dom 1.5 cm som rekommenderas..) kan man lägga en sula i dom ? eller är det inte bra för "gå-utvecklingen" ? Någon som vet och kan svara..har hittat ett par funktionella skor till halva priset men dom är strl 19 och det kan ju inte vara bra att skutta runt i alltför stora skor ?

• Svar på tråden Sula i lära gå skor ?
  • Åsa39

Hade jag varit dig hade jag nog köpt ett par i hennes storlek, på tradera.se kan du säkert få tag på ett par billigt. Har haft Kavats lära gå skor och de är kanon, köpte de för 60 kronor på tradera, de finns i storlek 18

• Dr Mupp

Det bästa är att lära sig gå barfota eller i mjuka tofflor typ bobux. Hårda skor ska man undvika till barn.

• Miss Ji

Jag vet att hon helst ska vara barfota..vilket hon är inomhus...utomhus vill jag gärna att hon har skor när hon går själv eftersom det finns massa ont att trampa på..inte minst getingar

Det är just Kavat jag tittat på eftersom jag vet att dom är bra som "första gå skor" men jag har hört att man inte ska "ärva" skor eftersom det är bra för fötterna att få sin egen fotställning i skon...fast det kanske bara gäller äldre barn ?

• Kodia

Så länge skorna inte är snedslitna (och det är de ju knappast i den storleken...) är det helt ok med begagnade skor! Mina barn har haft massor med begagnade skor, och det funkar alldeles utmärkt!

Svar på tråden Sula i lära gå skor ?