• Baby Animal

Köpa glasögon på Favoptic, recept från synoptik?

Hej!

Jag gjorde en synundersökning på synoptik igår, jag har -1.25 på bägge ögonen och jag måste köpa glasögon nu när jag börjat övningsköra också. (använt linser innan men jag måste ha special linser och har nu bestämt mig för glasögon då det blir billigare i längden)

Men jag har inte råd med ett par brillor från synoptik.. men favoptik är ju en bra start tänkte jag, där får jag glasögon för 500-1000kr ink glas och bågar.

MEN, då måste jag ha ett recept på att jag gjort en synundersökning står det.. kan jag ringa till synoptik och be de skicka ett recept på min synundersökning igår? Eller är receptet på något annat? (känner mig dum nu..)

• Svar på tråden Köpa glasögon på Favoptic, recept från synoptik?
  • vita stenen

Ja det är samma recept, ring eller gå dit och be om att få ditt recept.

Jag gör alltid så när jag köper nya glasögon. (köper oxå från favoptic)

• Baby Animal

Ah okej, jag mejlade, de kanske kan skicka hem det på posten? är 2,5mil dit och jag är inte där så ofta så vore skönt om jag slapp åka

• Celestialday

Enligt lag är optikern skyldig att lämna ut receptet på begäran.

• Tecken

Jag gjorde precis så, för några år sedan! Fixade synundersökningen hos en "riktig"/"fysisk" optiker, krävde att de gav mig receptet och skickade det till Favoptic. Jag köpte ett par polaroidiserande solglasögon därifrån (för 900kr, tror jag), något som också är bra att ha då man kör bil

• badhairday

Så har jag också gjort. Först gjorde jag en synundersökning hos synsam, bad om receptet från dom och köpte glasögon från optikbutiken (tror de heter så) MYCKET billigare! vem vill lägga 5-6000 på ett par glasögon när man kan få ett par typ likadana (fast utan "märke") för 500-1000 kr?!?!

Svar på tråden Köpa glasögon på Favoptic, recept från synoptik?