• 2babiesmom

hur länge klarar sig krukväxterna??

utan vatten? har såna där självbevattningsgrejer men de verkar inte fungera alls...

Svärmorstungorna klarar sig o garderobsblommorna också.
    Men sen har jag 2 sprättiväg, 1 fönsterfikus, 2 fredskalla, ett paradisträd eller va de heter o sen en till sort...

vad tror ni? Det blir typ 1½ vecka...

• Svar på tråden hur länge klarar sig krukväxterna??
  • 2babiesmom

och en gullranka också. Den är asstor, 10 rankor på 5-7 meter långa, är mycket fäst vid den... den står inte alls i solen...

• 2babiesmom

ja det kan jag göra med sprättiväg men de andra har inga hål i sina krukor...

• mion

Vattna dom o dra ner överallt/.. be en granne el en kompis gå dit o vattna...

• Trynträ

Jag brukar ibland köpa (till jobbet) såna där trådar som man först låter ligga i vatten över natten och sen sätter man ena änden i jorden och andra änden i en karaff med vatten (följ anvisningarna) och det brukar hålla i ca 2 veckor. Kan bli lite jobbigt om man har många växter dock men annars funkar de jättebra.

Men det bästa är naturligtvis om du har nån som kan komma och vattna ett par ggr i veckan.

• Tecken

Jag läste ett tips i Allers: Ta en 33cl glasflaska, fyll med vatten, lägg upp och ner i krukan. Vet dock inte om det funkar, har inte testat det än.

Svar på tråden hur länge klarar sig krukväxterna??