• grodan31

tips om drickmugg eller annat - hjälp!

Hej, jag har en 16-månaders tjej som bara dricker ur flaska. Hon har jättesvårt att ,dricka ordentligt ur pipmuggar, både de med bara hål, och de med hål och en "propp" i som man måste suga i för att få ut vattnet. Hon bara spottar ur det när hon försöker. Är det någon som vet hur jag kan få henne att dricka ordentligt? Känns som hon är en sån bebis när hon är så stor och dricker ur flaska...

• Svar på tråden tips om drickmugg eller annat - hjälp!
  • SuzyQgirl

Min dotter gillade inte heller pipmuggar så mycket. Jag började tidigt att ge henne små snapsglas att dricka med. De är ju små så de får ett stadigt grepp runt. Fast de kan ju se bra olika ut så alla passar nog inte. Sen när hon blev säker på det så blev det barnglas.

• Puff 2008

det funkar inte med mjuka pipar heller, typ Nûbys eller Tupperwares?
    Barn med spalt som har sugsvårigheter brukar klara det mycket bättre med mjuk pip och jag tänker att det är väl mest likt pipar på flaskor?

• grodan31

Tack, ska försöka med glas, men det är liksom som om hon inte sväljer det bara "pruttas" ut när hon dricker ur annat än flaska. Men jag kanska ska ge henne lite mer tid att träna. Jag är lite otålig

• Shea 1

Skulle det kunna funka med sugrörsmugg? Vi köpte en Mellanmålssmoothie (Semper) med sugrör, mest för att se om han kunde dricka ur sugrör och det satt som ett smäck första gången! Vi har inte köpt någon vanlig sugrörsmugg än, men jag ska testa hur det funkar med en mugg från McDonalds eller nå´t.

Vår son dricker bra ur pipmugg, men vi gör egna smoothies här hemma och dom fastnar i hålen, det är därför jag funderar på sugrörsmugg. Än funkar det mindre bra att dricka direkt ur glas det kommer så väldigt mycket på sidorna men det är väl en träningssak.

Svar på tråden tips om drickmugg eller annat - hjälp!