• Susiepie

Maskerad - Astrid LIndgren

Min son ska ha avslutning på dagis med temat Astrid Lindgren, men jag kommeri nte på vad han ska vara för "nåt" "nån", kan någon komma med råd om vad man kan vara samt om ni vet då vart jag hittar kläderna att klä ut med... :)

Kom med förslag och vart jag hittar :):)

Livet är fullt av kärlek!
  • Svar på tråden Maskerad - Astrid LIndgren
  • jenny b

vita byxor/tajts, vit t-shirt , måla svarta prickar, sätt dit en svans & vips har du lilla gubben

• Pixxi

Min son var Karlsson på taket när han var 5år . Snickarshorts, kudde under magen, propeller på ryggen ( typ en sån man köper i leksaks affär "snurra" )sen en skjorta under. Han var supersöt Glömm inte fräknarna och de röda kinderna

• Karedo

Pippi Långstrump kanske, finns väl hela kit att köpa på de flesta leksaksaffärer.

• Karedo

jenny b skrev 2009-06-16 14:48:31 följande:

vita byxor/tajts, vit t-shirt , måla svarta prickar, sätt dit en svans & vips har du lilla gubben
    Den var ju kul... Ska jag lägga på minnet...
  • jenny b
    Karedo skrev 2009-06-16 14:51:36 följande:
    jenny b skrev 2009-06-16 14:48:31 följande: Den var ju kul... Ska jag lägga på minnet...
    enkel och hyfsat billig..... vita kläder hittar man ju billigt på HM
  • Susiepie

Tack så mkt alla ska kolla efter Emil el Karlsson men min son är bara 2.5 så det får inte bli för mkt på honom han kanske sliter av det Emil är kanske lättast el Lilla Gubben var ju också en rolig och oväntad sak tåls att fundera på ska åka ner på stan och kika ef jobbet :)

Tack så mkt :)

• buselibus

Mina barn hade samma tema. Jag valde det enklaste. Barnen hade redan polis t-shirts (finns på h.m, lindex) och fick vara Kling och Klang. Vissa hade sytt kostymer och haft sig men flera barn blev avundsjuka och ville också vara poliser när mina barn kom

• Susiepie

Vi åkte till leksaksaffären och köpte en musse och en bysse sedan köpte vi en blå och vitrandig skjorta samt blåa knickers :)

Gissa vem vi blev då :):)

Svar på tråden Maskerad - Astrid LIndgren