• MrsFla­sh
    Äldre 16 Jun 14:48
    1942 visningar
    1 svar
    1
    1942

    Rätt klänning för min kroppstyp

    Hej!

    Jag fick en dotter för 7 månaders sen och i augusti är jag bjuden på bröllop. Jag har gått ner alla kilon jag gick upp, men magen är kvar. Jag blev snittad och har fått en liten putmage (som jag inte tycker är särskilt liten). Jag har ganska smala ben, brösten är OK lite små efter att ha ammat, mina axlar är ganska breda. Jag är 1.67 lång och väger 62 kilo. Men mitt största problem är alltså magen.

    Jag skulle vilja ha en snygg klänning till bröllopet, men det känns inte som om jag kan ha en tajt klänning då jag nog kommer bli obekväm och tänka på min mage hela dagen/kvällen. Vad rekommenderar du? Bekvämt och snyggt till en tjej med mage

  • Svar på tråden Rätt klänning för min kroppstyp
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 19 Jul 16:55
    #1

    Hej!

    Ursäkta sent svar. Styling är inte riktigt mitt område, men hoppas att mina tips hjälper dig! Har du långa smala ben så tycker jag absolut att du ska ha en klänning som går precis ovanför knäna så du visar dem! Undvik en s.k "gravid"-modell på klänningen. Alltså en klänning som är skuren precis under bysten och sen faller rakt ner. Man tror att man döljer magen, men det kan faktiskt ha motsatt effekt och gör att man ser större ut. Jag skulle försöka leta efter en klänning som är v-ringad, med liten arm och markerad midja. Den behöver inte vara tajt. Alternativt är att du har byxor, el kjol och topp. En fin tunika med fina byxor eller kavaj och kjol kan se väl så festligt ut om man har fina assesoarer och smycken till.

    Mvh
    Åsa

Svar på tråden Rätt klänning för min kroppstyp