• FH Mamma

tjocka armar vilken sorts tröja, klänning, linne är snyggast?

Jag har tjocka överarmar och undrar vilken sorts ärmar på kläder som skulle passa bäst..
    När det gäller korta ärmar.

inga ärmar, vida ärmar (som tshirts), korta fluffiga ärmar etc...

• Svar på tråden tjocka armar vilken sorts tröja, klänning, linne är snyggast?
  • Bling1975

Jag har också tjocka armar. Tycker personligen att det ser bäst ut med lite längre ärm, gärna smal.

Men det beror ju lite på hur resten av kroppen ser ut. Jag har rätt stor byst så det blir lite mycket med vid ärm. Är man nättare över axlar och byst kan en lite kortare ärm med mycket vidd (inte t-shirt) vara snyggt.

• AlexandraK

Jag tycker inte att korta ärmar är snyggt på folk med tjocka armar.  Snyggt är: Ingen ärm, lång ärm. Dvs ej t-shirtslängden.

• FH Mamma

jag gillar inte 3/4 ärm känns som man vill dra ner dom.. så bättre med klänning typ halterneck eller spagettiband över axlarna?

• AlexandraK

Trivs du i halterneckklänning (jag gör inte det) så använd det! Tycker det är jättefint!

• FH Mamma
    AlexandraK skrev 2009-06-16 15:13:33 följande:
    Trivs du i halterneckklänning (jag gör inte det) så använd det! Tycker det är jättefint!
    Ja det gör jag faktiskt jag föredrar långa ärmar eller inga. Men det blir oftast t-shirt när det är varmt.
Svar på tråden tjocka armar vilken sorts tröja, klänning, linne är snyggast?