Pink skrev 2009-07-13 17:10:15 följande:
Tack för svaret. Vi har inte gjort någon ct eller MR än. PEP-bedömning är gjord och den visade på tvåårs nivå. Hab rekomenderar att han ska gå i särskola eller i språkförskola ( skola). Men han måste nappa på tecken vilket är sisådär. Det gör ganska ont i själen just nu.
Varför skulle han gå i särskola?
med tanke på att jag har en son med utv störning, inte försening, som dessutom inte hade något tal alls när han började förskoleklass i grundskolan så ifrågasätter jag det. Inte för att särskola inte kan vara bra, utan för att grundskola kan vara bättre. Ser ju på min unge som aldrig kommer komma ikapp de andra att han iaf utvecklas mkt bra i grundskolan där han har många bra förebilder.
-här rekommenderade de på HAB också att sonen skulle gå på särskola, det är det barn med DS gör, helt enkelt.. och främst då träningsskola. Han skulle enligt dem aldrig lära sig tala ordentligt, aldrig läsa.. Nu pratar han så även främmande ibland förstår (det kommer mer och mer, han gillar att prata

), läsförståelse har han såpass att han fick G på det nationella provet nu i trean

*vågen!* (och chockade sin trista föga uppmuntrande lärare samtidigt...)