• Anonym

Betalningsanmärkning-tandvård

Hur gör ni som har skulder,anmärkning och inte råd att betala tandvård.

• Svar på tråden Betalningsanmärkning-tandvård
  • Anonym

Hoppar över tandvården eller drar på sig mer skulder. Vansinne att tandvården inte ingår i sjukvårdssystemet.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-16 19:17:55 följande:
    Hoppar över tandvården eller drar på sig mer skulder. Vansinne att tandvården inte ingår i sjukvårdssystemet.
    Ungefär så har man fått göra, ja Idioti
  • Anonym

Ja samma här....men det börjar gå för långt nu-snart tandlös :)

• Anonym (anonym 1)

dedt finns ju tyvärr inte så mycket annat att göra. Finns inga bidrag till tandvård tyvärr.

• TereseA

på folktandvården får man dela upp betalningen även om man har skulder.
    så får man ju 300kr som försäkringskassan betalar..

på försäkringskassans hemsida står om det.

jag går hos en privat.Där delar jag upp betalning på 3 månader.Har oxå anmärkning.

Akiim är mitt liv 071004
  • FH Mamma

du är inte den enda ts

kollat med socialen?

• Anonym
    TereseA skrev 2009-06-16 21:29:53 följande:
    på folktandvården får man dela upp betalningen även om man har skulder.så får man ju 300kr som försäkringskassan betalar..på försäkringskassans hemsida står om det.jag går hos en privat.Där delar jag upp betalning på 3 månader.Har oxå anmärkning.
    150 kronor får man om man är över 30 och under 75 tror jag det var.
  • Anonym

Man ser till att gå på soc så betalar det. Makens tandvård kostade över 15000 kr men det betalar soc.

• Anonym (Jo)

Bidrag finns det visst det men då ska man ju vara tandläkar rädd och gå hos pyskolog som jag gjorde. Jag blev beviljad tandvård av landstinget.

• TereseA
    Anonym skrev 2009-06-16 21:37:52 följande:
    150 kronor får man om man är över 30 och under 75 tror jag det var.
    ja så är det nog...så har man inte varit hos tandläkaren så har man dem tillgodo..så då betalar fk 300kr el 600 kr då.egentligen skulle dem betala mer ju äldre man är tycker jag.
    Akiim är mitt liv 071004
  • FH Mamma

De pengarna man får från fk är en droppe i havet om man har problem med tänderna. Jag kommer få betala upp till 35 000 kr eller vad det finns för belopp. Man får viss % hjälp vid över 7500kr tror jag och sen mer vid över 15000kr etc.

Om jag ska betala allt kommer jag få betala runt 70 000kr

• Anonym (anonym 1)

det med soc beror helt på i vilken kommun man bor, här beviljas inte tandvård till de som går på soc, i kommunen jag bodde innan beviljades tandvård, så det är helt upp till kommunen.

De där 300 man får är ju som en spott i havet om man ska laga och grejja.

Svar på tråden Betalningsanmärkning-tandvård