• Ripan11

Mår man alltid mer illa när man väntar tvillingar?

Jag är nyfiken bara..........finns den nån här som inte har mått speciellt illa, varit jätteyr, trött eller fått stor mage direkt?

Jag har en hemlig dröm att det kanske nån gång få tvillinga,r men jag har inte haft nåt extremt symptom

• Svar på tråden Mår man alltid mer illa när man väntar tvillingar?
  • Billabong

Har inte mått illa alls som gravid, varken när jag väntade ett barn eller nu när jag väntar tvillingar.
    När det gäller enling-graviditeter har jag läst att 1/3 av de gravida inte mår illa alls. Hur den statistiken ser ut när det gäller tvillinggraviditeter vet jag inte.

Däremot har jag varit jättetrött båda graviditeterna och magen kom tidigt med tvillingarna - dock var det då inte så länge jag var gravid senast och det är därför svårt att säga orsaken till att magen ganska snabbt blev "stor".

• Piff o Puff

Jag mådde i princip inte illa under min tvillinggraviditet. Var väldigt trött några veckor i början, men annars mådde jag jättebra fram till v 29.

• Mållan 1

Jag mår mycke sämre nu då ja väntar tvillingar än då ja väntade sonen... om de ha å göra med tvillinggraviditeten vet ja inte.... bm säger det, samma som min trötthet är tusen ggr värre denna gång än då ja väntade en.

men sen e ju alla graviditeter olika.. så ja kanske hade mått så här än om ja väntade en *ler*

~*~ Två Små Smurfar Till Jul ~*~
  • mandelblomma

inte en dags illamående eller kräkts...mådde som en princessa men var iofs mer trött, kan i och för sig haft med saken att göra att jag då nyss börjat ett krävande nytt jobb.

• Mammiopappi

Jag fick tillbaka 2 ägg efter ivf och är gravid nu. Kan vara så att det är tvillingar men det vet vi först om 11 dagar, då ska jag på mitt första vul.
    Jag känner inte några direkta syptom. Har varit lite trött och hade lite molvärk förra veckan men nu är det väldigt lugnt.
    Känner mig lite orolig för att det inte finns nåt där inne men det är ju inte alla som känner av graviditeten så mycket.

• Snuttanpluttan

Jag hade en vecka (6-7) då jag mådde illa som mest hela tiden.. (inget kräks) Sen gick det bra bara jag höll blodsockret på en jämn nivå.. men att man ska må superilla stämmer inte alls på mig iaf..

• Anki85

jag mådde inte alls illa någongång under min graviditet, var inte trött och fick min mage efter v 21, vid RUL trodde vi att hon skämtade eftersom vi inte fattade hur två foster fick plats i v 18 i en platt mage!

hade bara hemsk halsbränna efter v 20 och ända fram till slutet.

• Ripan11

TACK för alla svar!!!

Jag får vänta & se tills jag har gjort UL, men det är en kittlande tanke att det kanske kanske det skulle vara 2

• Mammiopappi

Man kan ju hoppas att det är två!!
    När ska du göra ul Ripan?

Jag gör vul om 9 dagar, har verkligen nedräkning nu!!

• Ripan11
    Mammiopappi skrev 2009-06-22 10:59:14 följande:
    Man kan ju hoppas att det är två!!När ska du göra ul Ripan?
    Jag gör vul om 9 dagar, har verkligen nedräkning nu!!

Det sjuka är att jag har bf 17/12 & ringde idag om UL-tid........jag fick tid den 22/7!!!!!!...........hur sent är inte det?? Jag är ju i v.18+5 då, alltså nästan i v.20...det är sent tycker jag.......jag trodde iaf 1v tidigare.
    Man får ju vänta ihjäl sig med tanke på att jag var på inskrivning i v5 & inget annat händer innan UL.........det kanske inte ens är nån därinne.
Svar på tråden Mår man alltid mer illa när man väntar tvillingar?