• Dynamic

Knackningar på dörr halv 4 på morgonen - hur hade ni reagerat?

Igårkväll vid 22.30 knackade ngon på grannens dörr, de öppnade nte för det var för sent och de var inte säkra på att det verkligen knackade.

På natten 03:30 vaknar de av att det knackar, igen! LÄNGE!{#lang_emotions_ghost} men den som gjorde det riger alltså inte på, vilket alla som känner dom gör... hon vågade inte gå fram till fönstret först eftersom det syns väldigt väl, det knackade många inuter... när hon väl vågar titta finns ingen där.

vi bor i radhus.

Vad uppfattar ni det som?

Ska jag sätta upp en kamera för övervakning pronto?

• Svar på tråden Knackningar på dörr halv 4 på morgonen - hur hade ni reagerat?
  • Dax för syskon

Scary. Vet inte vad jag hade gjort faktiskt.
    Upprepas det kanske man ska be nån hålla vakt eller så, typ en stor stark Bandidos-medlem

• Dynamic
    Dax för syskon skrev 2009-06-16 20:12:07 följande:
    Scary. Vet inte vad jag hade gjort faktiskt. Upprepas det kanske man ska be nån hålla vakt eller så, typ en stor stark Bandidos-medlem
    jag vettifan, jag är så sjukt mörkrädd så jag... gaaaaah!
  • Sencha

Jag skulle nog tro att det var något oerhört viktigt och akut. Någon som behövde hjälp eller att någon vill påtala för oss att det brann eller nåt sånt.

0401 & 0807
  • Dynamic
    Sencha skrev 2009-06-16 20:16:06 följande:
    Jag skulle nog tro att det var något oerhört viktigt och akut. Någon som behövde hjälp eller att någon vill påtala för oss att det brann eller nåt sånt.
    fast då ringer man väl på? Och på fler dörrar än en? inte bara knackar? De kollade säkert hur lättväckta de var {#lang_emotions_sealed}
  • Sencha
    Dynamic skrev 2009-06-16 20:16:47 följande:
    fast då ringer man väl på? Och på fler dörrar än en? inte bara knackar? De kollade säkert hur lättväckta de var
    Ja, okej Men du frågade hur jag/vi skulle reagerat Vi har ingen ringklocka, så då är det helt logiskt att knacka Och eftersom det är det logiska för mig så skulle jag knappast ha reagerat med att tycka att de borde ringa på istället
    0401 & 0807
  • Dynamic
    Sencha skrev 2009-06-16 20:19:06 följande:
    Ja, okej Men du frågade hur jag/vi skulle reagerat Vi har ingen ringklocka, så då är det helt logiskt att knacka Och eftersom det är det logiska för mig så skulle jag knappast ha reagerat med att tycka att de borde ringa på istället
    aha jag skrev i ts att de har ringklocka var kanske luddig
  • Analoga

Blir jag väckt av en telefonsignal eller dörrknackning/signal så blir jag skitskraj!!! Det första jag tänker på är att det har hänt något allvarligt; typ att det brinner, att det hänt någon anhörig något allvarligt m m

Dock har det hänt vid ett par spridda tillfällen att vi blivit väckta mitt i natten av fyllon som gått fel! Sist var det en väldigt enträgen jäkel som stod och ringde på hur länge som helst; till slut öppnade jag första dörren (vi har två dörrar) och frågade vad som stod på. Då visade det sig att det var ett jäkla fyllo som gått fel helt enkelt coh han trodde att jag var hans sambo/fru - att han kommit hem helt enkelt. Till slut somnade fanskapet utanför vår dörr. Vi ringde polisen som kom ganska snabbt. Synd nog hade han vaknat och gått därifrån då!!

Så det jag tänker på i ert fall; det kan ha varit ett fyllo som gått fel helt enkelt. De hade ju ringt på dörren om det varit någon seriös person....eller? Vad tror du själv?

• Challe N

Ohh läskigt. Hade blivit livrädd, inte vågat öppna. Fast ofta har väl sånt logiska förklaringar.. De kanske hade glömt nycklarna i dörren, eller ljuset på på bilen eller nåt?? Men som sagt, jag hade blivit asskraj!!!

• drever

ut och titta tjuven hade ja sagt till min hund och se om dom sprungit sin kos sen och vågar inte närma sig tomten..hua läskiga människor..åh de är så skönt med en bra vakthund

• Challe N

Fast det är ju inte säkert man ringer på bara för att man är "seriös". Jag knackar ofta om det är lite sent eller så, för att inte väcka barn som sover, eller störa grannar för mycket.. Det är klart, hade det varit jätteviktigt hade man väl struntat i det..

Svar på tråden Knackningar på dörr halv 4 på morgonen - hur hade ni reagerat?