Du måste logga in för att svara i en tråd.

• 2Mama

Mariannefluff-snabbt svar!!

Ska göra mariannefluff. Vi är bara 3 som ska äta kladdkaka med fluff så jag ska göra det med 2 dl grädde. Men hur mycket marianne-godis ska jag ta? I recept med mariannefluff står där 3 dl grädde och en påse marianne. Min påse har 220 gram i sig- finns det mindre påsar eller ska jag ta 2/3 delar av den här påsen till 2 dl grädde?

• Svar på tråden Mariannefluff-snabbt svar!!
  • Inna H

Ja, inte för att jag är något matematiskt geni ... och inte heller kock för den delen, men ... enligt mitt huvud blir det också rätt med 2/3 av påsen på 2 dl grädde. För en hel påse borde ju innebära 1/3 godis per varje dl grädde, ju.

• 2Mama

Frågan är bara om min påse (220 gram) är den påsen man ska räkna efter eller om man ska räkna efter den påsen som är mindre (kollade precis på nätet och det finns påsar som är 120 gram)???

• Inna H

Aha ... då förstår jag. Jag googlade lite och hittar bara anvisningen "! påse Marianne-karameller" oavsett vilket recept jag kollar i. "standard-godispåsarna" i hyllan brukar ju innehålla ca 100-150 gram, så jag skulle gissa på att det i det här fallet är den mindre påsen som gäller.

• 2Mama

Tack för svar! Jag kör efter "en liten påse"!

Svar på tråden Mariannefluff-snabbt svar!!