• Anonym (jag)

Hur bli av med fotvårta?

Hur tusan blir man av med en fotvårta? Har haft en på trampdynan i snart ett år och har penslat på starkt medel samt försökt frysa bort den flera gånger utan resultat. Använder Apotekets frysmedel, tydligen samma som vårdcentralerna använder. Har överskridit maxtiden på 40 s men vårthelvetet är kvar!!! Vad göra nu? Till saken hör att jag inte klarar att karva i foten, för mig är det lika svårt som för en sprutfobiker att ta en spruta.
    Någon som har ett tips? Nu när det är sommar vill jag ju gå barfota men vill inte smitta resten av familjen.

• Svar på tråden Hur bli av med fotvårta?
  • Anonym

Det enda som fungerar är envishet... Man kan fräta med lapis på också, finns att köpa på apoteket, väldigt effektivt, det bränner bort huden och det blir en krater. Man får upprepa och man kan få rätt ont, men tillslut så har man fått bort den.

• Anonym

Jag fick bort min på foten genom att ta ett fotbad och sen fila bort den. Det funkade även med att dutta på vårtmedel som finns på apoteket (alltså inte frys)

• Anonym
    qwerty66 skrev 2009-06-17 01:53:44 följande:
    hugg av foten
    kul!
  • Anonym
    qwerty66 skrev 2009-06-17 01:53:44 följande:
    hugg av foten
  • Buster78

ett udda sätt är att använda den svarta eltejpen, alla elektriker har! försök att använda den som "Plåster", det fungerar mot vårtor på fingrarna, dom kväver dom tror ja! eller om det är något i tejpen som hjälper till!

• Mammamu777

Det enda dom funkar är att pensla vårtan med nagellack morgon och kväll. Det fungerar pga att vårtan inte får något syre. Sedan kan du fila ner den så mycket som möjligt 2 ggr/vecka med tex. engångsnagelfil och sedan fortsätta med nagellack. Lycka till och var envis!

• Anonym (jag oxå)

här är en till med en envis fotvårta! har oxå provat det mesta och likförbannat är den kvar... jag har försökt karva bort den oxå men det är precis som att den sitter så djupt att den inte försvinner. Men jag ska banne mig inte ge mig. Det där med svart tejp kanske vore nåt att testa.

• Buster78

Anonym (jag oxå) skrev 2009-06-17 09:06:23 följande:

här är en till med en envis fotvårta! har oxå provat det mesta och likförbannat är den kvar... jag har försökt karva bort den oxå men det är precis som att den sitter så djupt att den inte försvinner. Men jag ska banne mig inte ge mig. Det där med svart tejp kanske vore nåt att testa.
    tycker ja ta lite nagellack först, så är du säker på att du kväver den!!!
  • Anette m 2st 01

Har kört en ny grej på dotterns fotvårta och det fungerade. Tog lite tid men nu verkar den vara väck. Det är en liten blå prick som man sätter på vårtan och sedan har en liten plåsterremsa över under natten (minst 8 timmar). Finns på apoteket men jag minns tyvärr inte namnet. Värt att testa tycker jag.

Svar på tråden Hur bli av med fotvårta?