• gnagaren

när går man in i månad 8?

kalendermånad alltså..jag har exakt 2 hela mån kvar i dag. då tycker man att jag borde vara i mån 8 nu? nån som vet när?

• Svar på tråden när går man in i månad 8?
  • Chantelle

mellan veckorna 29-32 är du i 8 månaden ...har jag för mig att de stod

• zazla

ja visst är det mer logiskt att man går in i ny månad det datumet som man har bf?! Alltså jag har bf den 2:a december så då borde jag ju gå in i sjunde månaden den 2:a september men nä, det ska tydligen vänta till den 10:e september. Helt ologiskt... isåfall borde ju den nionde månaden bli kortare än alla andra. Jag tycker att du är i åttonde månaden nu, så är jag i sjunde

• zazla

Chantelle: men då är ju den nionde månaden 8 veckor lång och det kan ju inte stämma...

• gnagaren

Chantelle>> Gravmånaden ja, men inte kalender..hmmm

zazla>> Visst är det sjukt...

• Chantelle

står de inget på din sida? graviditets sida .. ska kolla på min om de står .

• Chantelle

men jag är i 7 grav månaden men är i 6 kalender månaden .. tycker de är en liten soppa de där.... vet att jag såg en bra sida om de där nånstans ...

• Chantelle

vet inte om detta hjälper .. men klistrar in de här ..

Kalendermånad
    ? Startar: Vid ägglossningen (dvs ca 2+0)
    ? Längd: ca 30 dagar
    ? Varar: 9 kalendermånader
    ? Precision: Enkel och ungefärlig indikation, månadsgränserna kan variera lite
    ? Används: Vanligen inför vänner (dock inte barnmorskan)

Graviditetsmånad (också kallad lunarmånad)
    ? Startar: Redan vid senaste menstruationens första blödningsdag (0+0)
    ? Längd: Alltid 28 dagar (dvs 4 veckor)
    ? Varar: 10 graviditetsmånader
    ? Precision: Detta begrepp är mer tydligt och har en exakt angivelse
    ? Används: Hos barnmorskan, läkare, sjuksköterskor och andra inom vården eller andra insatta

• Monkey Toes

i tidningen att vara gravid står det att man är i 8-de månaden mellan v.32-36

Svar på tråden när går man in i månad 8?