• Pitufita

Krokiga tår

Hej
    Min dotter är 2 år och har sedan hon föddes haft lilltårna lite böjda inget vi reagerat på. Men idag upptäckte jag att både lilltårna och tån bredvid är onormal böjda. Dem e böjda som ostbågar hon går liksom på sidan av  tårna. Det syns otroligt mycket när hon går. Förstår inte hur vi kan ha missat detta!

Är detta ngt som kan rättas till? Är det farligt? Har aldrig hört ngt liknande och jag försöker verkligen titta runt på nättet.

• Svar på tråden Krokiga tår
  • lurksmulan

Så ser mina tår ut. Jag kan ha världens fulaste tår, alla skrattar när jag visar tårna.
    Men det är inte farligt, bara fult.

Men går hon inte platt på foten?

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Pitufita
    lurksmulan skrev 2009-06-23 08:15:20 följande:
    Så ser mina tår ut. Jag kan ha världens fulaste tår, alla skrattar när jag visar tårna.Men det är inte farligt, bara fult. Men går hon inte platt på foten?
    Men du har inge men av det? Men kan man inte göra ngt? Plattfotat hör det ihop? Min man är det. Kan det vara därför??
  • lurksmulan

Nej jag har inga men av det, och det går inte att göra något åt heller.
    Mina lilltår är enormt ihopmosade, de ligger liksom i en grop i tån brevid och spretar jag med tårna ser det inte klokt ut.

Nä jag vet inte om plattfot hör ihop, jag har inte det iaf. Jag tänkte mest om det är så att din dotter går fel pga tårna, att hon inte stödjer på foten utan på själva tårna.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden Krokiga tår