Äta till grillad lax????
Vi har tänkt att grilla laxfileér i midommar men vet inte vad vi ska servera till.
Är det någon som har förslag på tex någon pastasallad som passar till eller något annat???
Vi har tänkt att grilla laxfileér i midommar men vet inte vad vi ska servera till.
Är det någon som har förslag på tex någon pastasallad som passar till eller något annat???
super gott förslag
koka potatis o låt svalna. blanda i färdig pepparrots sås på burk. Finns i kyldisken.
Så himmla gott till grillad lax. koka gärna potaisen dagen innan
Det är liksom en färdig sås på burk, undra om det inte är milda som gör dem. vet ej är osäker. Fråga på affären dem vet säket. I våran affär står dem vid cream fraichen typ.
Okej vad bra!
Då vet jag var jag kan leta.
Gör en potatissallad på kokt färskpotatis, cocktailtomater, ruccola, fetaost, knipplök och annat gott i.
Gör en god vinegrette med massa kryddor i och blanda bara potatis med. Sen blandar man allt.
Servera med en god kall sås till på tex: gräddfil, majonnäs och smulad fetaost. Salta peppra.
Jag brukar också grilla halloumi till och servera med ugnsrostade grönsaker och potatisklyftor. Gärna lite vitlöksås till eller "Hot oriental" (Slotts?), helst båda.
Fransk potatissallad! www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=165198
Tack för alla mumsiga recept. Nu blir det ju svårt att välja. Kan ju passa på att fråga vad ni brukar ha för marinad till laxen?
Brukar göra en marinad på riven och pressad citron och lime. Basilika blad, salt och peppar efter smak. Blanda allt i i en mixer, tillsätt smält smör. Blir otroligt gott och sommar fräscht.
Något väldigt enkelt men gott är helt enkelt att använda citronpeppar.