• AdoXa

ilande känsla i vecka 31

Jag är i vecka 31 och har de senaste dagarna börjat känna en ilande känsla någonstans i de nedre regionerna, kan inte riktigt precisera i vilken skelett-del det ilar men det känns väldigt obehagligt iallafall. Det är helt klart bebisen som orsakar detta, och jag kommer ihåg känslan från förra graviditeten vilket jag då fick veta berodde på att bebisen fixerade sig. Men vad jag kommer ihåg uppstod denna känsla mycket mycket senare förra gången, är det någon mer som är i ungefär samma vecka som också känner detta ilande? Inte kan den fixera sig redan väl?

• Svar på tråden ilande känsla i vecka 31
  • Michelle07

Jag känner också av samma sak. Väntar tvillingar i v 31 och har kännt så i kanske 2 v. Enligt UL ligger tvilling nr ett långt ned med huvudet så jag gissar på att den håller på att borra ned sig ännu mer! Kan ju hända att din lilla håller på att fixera sig men det kan ju även vara att den lägger sig allt längre ned.. Oftast fixerar ju sig barnet senare om man varit gravid tidigare!

• skrållan1978

Känner samma sak, går in i v 31 på lördag... ilar till o in mellan benen o känns allmänt skumt av o till, gjort i några dagar nu, ant borrar bebisen sig ner lite bara

• susandra

Har haft samma -tror jag, mitt bränner/ilar rätt upp genom underlivet, både när jag är stilla och vilar- och barnmorskan sa att dte beror på att barnets huvud trycker neråt och klämmer nerver... Alltså fixering kan va på G men även bara allmänt "förtryck" av nerver!!
    Men attans vad ont det gör...
    Lycka till!
    S

vi blir MAMMOR i Juli om allt går bra!
  • Jennsan82

Jag har precis samma jag med! Känner av det mest när jag e uppe o går. Ilar som bara den i underlivet!

Svar på tråden ilande känsla i vecka 31