Kan man få en förlossningsdepression efter åtta månader?
Jag har en son som är åtta månader och jag verkligen älskar honom, jag älskar honom så mycket att jag sitter här med rinnande tårar när jag tänker på hur jag också känner inför honom.. Fram tills för ungefär 3 veckor sedan har allt varit nästan perfekt, jag har inte känt något agg och det har inte tagit emot att ta hand om min underbara fina son.. Men nu känner jag mig som förbytt, mitt från ingenstans så börjar jag irritera mig på honom, jag höjer rösten mot honom, han som bara är en stackars oskyldig bebis som inte förstår varför mamma börjar bete sig så konstigt mot honom.. Det märks att han blir orolig och försöker charma mig hela tiden, och det är väl inte så konstigt, han känner väl av mina känslor och vill få mig att vilja ta hand om honom.. Han är ju bara en bebis, HUR kan jag vara så elak mot honom? Höja rösten, sitta och känna "jag hatar honom".. Men jag gör ju inte det! Vafan är det här, jag bara gråter när jag tänker på det..
Mitt söta fina underbara barn.. Varför kan inte jag bara vara som man ska som mamma.. Varför började det bli såhär för tre veckor sedan? Jag vill ha mitt gamla liv tillbaka, mitt liv där jag njöt av varje sekund med min son och aldrig ville vara ifrån honom, nu längtar jag bara efter att sambon ska komma hem från jobbet så att jag kan få lämna ifrån mig sonen nångång..
Jag har alltid fått så mycket egentid jag vill ha på helgerna och kvällarna när sambon är hemma, och sonen lägger sig klockan 19.00 så vi har hela kvällen för både varandra och oss själva, men nu verkar det som om inget räcker..
Började idag bråka med min sambo och jag skrek i telefonen till honom att vi skulle separera för då slapp jag vara med sonen åtminstone varannan vecka.
Han är påväg hem från jobbet och sa att jag skulle få vara ifred hela dagen om jag så ville så kunde de gå hem till mormor och hälsa på.
Varför är det såhär? Är det en förlossningsdepression, eller vad är det? Någon som kan hjälpa mig! SNÄLLA HJÄLP MIG!!!