• Gul13

Försenad mens av Pergo

Brukar ni märka att mensen blev försenad med pergo?
    Tyvärr har testet visat neg och blodprovet gällande äl var oxå negativt så oddsen att det beror på graviditet är tyvärr små.

• Svar på tråden Försenad mens av Pergo
  • Bogart

Hej!
    Jag har precis fått min mens efter min första pergo kur, fick den på dag 27/28 och brukar aldrig på mens innan dag 30. Min mens blev med andra ord tidig istället.

• ukochana

Ja, min mens blev ca 1 vecka sen när jag åt pergo.

• Darling06

Lika här med.. Har nyss knaprat i mig andra kuren pergo och väntar (inte) på mens denna vecka.. Förra mån fick jag den senare än det stod på papperet (för man tror ju förstås att det ska va exakt som det står, knäpp som man är) så jag hann ju inbilla mig att jag va gravid, suck..

• Simba
    Gul13 skrev 2009-06-17 09:46:37 följande:
    Brukar ni märka att mensen blev försenad med pergo?Tyvärr har testet visat neg och blodprovet gällande äl var oxå negativt så oddsen att det beror på graviditet är tyvärr små.
    Hur funger detta med pergo! Tog min sista p-spruta i Aprill. Hur ska jag får i gång min ägglossning? Tagit p-sprutan i sju år. Hur får man tag på detta med pergo?
  • ASLH
    Simba skrev 2009-06-23 22:18:19 följande:
    Hur funger detta med pergo! Tog min sista p-spruta i Aprill. Hur ska jag får i gång min ägglossning? Tagit p-sprutan i sju år. Hur får man tag på detta med pergo?
    Ta kontakt med gyn så du får hjälp att kolla om du har egna ÄL. Sen därifrån kan du få hjälp och eventuellt Pergotime om du inte skulle ha egna.
    Lycka till!
  • Simba
    ASLH skrev 2009-06-24 10:05:22 följande:
    Ta kontakt med gyn så du får hjälp att kolla om du har egna ÄL. Sen därifrån kan du få hjälp och eventuellt Pergotime om du inte skulle ha egna. Lycka till!
    Tack för tipset! Jaghar ju fått två barn innan. Jag är lätt att blir gravid. Har ju egna äglossning. Gäller ju bara får i gång den.
  • Gul13
    Simba skrev 2009-06-24 14:47:15 följande:
    Tack för tipset! Jaghar ju fått två barn innan. Jag är lätt att blir gravid. Har ju egna äglossning. Gäller ju bara får i gång den.
    Med p-spruta säger experterna att det kan ta längre tid att komma igång igen.
    ÄL kollar man med blodprov (förutom stickor.). Att man har mens betyder inte automatiskt att man har äl. Och att man har äggblåsor betyder inte heller att man per automatik har äl. Jag har mens och äggblåsor men de är tomma=ingen äl.
Svar på tråden Försenad mens av Pergo