• Annni

Mamma kjol

Är det bara jag som har problem att hitta en sommarkjol eller klänning. Har varit på Lindex och H&M där jag handlat mina andra mammkläder, men de har inte fått in/har ngn kjol. Ngn som har ngt tips eller vet om de kedjorna kommer få in mer sommarkläder?

• Svar på tråden Mamma kjol
  • tigger

Jag köpte en svart kort mammakjol på Hm för ca 2 veckor sedan. Helt underbart att ha vissa dagar.

• Gigi

Jag har också letat efter mamma kjol i både Lindex och H&M utan att hitta nån.

Jag har idag endast två kjolar jag kan ta på mig. Den ena är en gammal stretchkjol som jag inte kan dra upp dragkedjan på hela vägen så det får bli en lång blus eller en skjorta på. Den andra kjolen köpte jag i Frankrike nyligen.

Vill gärna också veta var man kan köpa mamma kjolar här.....

• Nina 78

Jag köpte en jeanskjol som gick till knäna med slits på bägga sidor i Ullared, den e kanske inte jättesnygg, men den duger bra.

Jag har sett en del klänningar/kjolar på HM, men dom tar slut fort....

• UllenK

Köpte en jeanskjol på Lindex igår..Rea dessutom...Jag tror att jag kan ha den ett tag efter också...Den kostade 200

• 000104

Köpte en mamma jeanskjol på H&M men det var i mars, så jag vet inte om dem finns kvar, men den är väldigt skön att använda, jag använder mig jämt och ständigt..

• Alvi

H&M har i sin katalog, har beställt därifrån. Dock utan att veta hur den ser ut, men den sägs vara fin... =)

• höst

Köpte en plisserad mammakjol på HM förra veckan, fanns i rött och vitt iallafall, den är superskön med mudd upptill.

Lycka till att hitta något som passar!

• Hygea

Varför köpa mamma kläder när det finns billigare: Stretch kläder! :))
    Det köper jag, klänningar, tröjor, kjolar. Billigt och funkar lika bra. Visst är det kul med mamma kläder så jag köpte ett par byxor bara för det. :p

*kramis*

• Dinturiel

Har alla lindexbutiker mammakläder, eller är det bara en del?

• ebben

Jag tycker jeanskjolen från H&M är så lång....Det är ju varmt och sommar snart då vill jag hellre ha nåt kortare och svalare,jeanstyg är ju lite "hårt".Svårt att hitta nåt skönt tycker jag. Och vanliga stretch kläder ryms inte magen i....Det måste vara extra plats helt enkelt.Tycker det finns dåligt med kläder till gravida!? Plus att vi i norr på landet har väldigt dåligt med butiker som har mammakläder. Vet nån av fler butiker i luleå som har ,förutom lindex och H&M. Har ringt runt och frågat,men så vitt jag vet är det bara de som har.Dessutom ett rätt så kasst sortiment.

• discodivan

jag har köpt vanlig kjol från ellos med volanger o dragsnodd i ena sidan supersnygg i cerice, svart o vit fanns fler färger, resår i midjan i min vanliga stl. Hade lugnt kunnat köpa en stl mindre o hade ändå kunnat ha resåren både ovanför o under magen

• AA aa

En del Lindex har mammakläder, gå in på hemsidan och kolla. HM har fina vita och röda kjolar med "veck".

• desi

konstigt att du inte sett nån mammakjol...jag har hittat en som jag tycker va fin o lite fräck...den e vit o jätteskön att bära...lite som en kort kort fast endå inte....årets mode på kjol fast i mammamodell....köpte jag på hennes för en månad sen...kolla me dom...

• Mums

Butikerna byter ju sitt sortiment typ varannan vecka, så det gäller att kolla då och då.

Bor man i Stockholm är Karlavägen bra, där fins Big belly, Growin life m.m. Sök på gamla inlägg för adresser, länkar etc!

Bor man inte här så kan man som sagt beställa på postorder, via deras webbplatser etc.

• smurfi

Varför inte sy?

Jag sydde en jeanskjol (stretchtyg)... första gången jag fick användning
    för symaskinen sedan vi fick den i bröllopspresent förra året.

Hade inget mönster, men mätte upp bredden bak på ett par byxor
    jag brukar ha som icke-gravid och så bredden fram på ett par mammabyxor. Sedan la jag till 20 cm i bredd på kjolens nederkant (knälängd).
    Innan jag sydde ihop fram och bakstycket, sydde jag på måfå dit veck för magen - på samma sätt som det brukar finnas veck på tröjor vid brösten. Jag tråcklade faktiskt om den några gånger för att få till det, men det tog kanske bara 4 timmar ändå - och med tanke på att jag inte hittat något som jag tycker om i affärerna är jag himla nöjd med resultatet. Det gick även åt mindre än 1m tyg, så billigt blev det också (79 kr/m). Bra att få öva upp symaskinanvändandet också.. kan ju komma till nytta när jag är mammaledig.
    En lustig detalj är att jag kan dra upp kjolen så att vecken sitter vid brösten. Då ser kjolen plötsligt ut som en kortkort sommarklänning (bra att ha att sitta och sola i på balkongen).
    Lycka till om ni också vill försöka!!!

• 79an

På HM såg jag mammakjol i vit färg men jag tror det fanns i svart också. Jätte elegant. Jag väntar bara på att det ska bli lite varmare så man ha en.

Svar på tråden Mamma kjol