• Pooh

ngt akut mot myror!!!

hjälp, vi har myror! soffbordet fullt! Vedervärdigt!
    Mannen får handla ngt på vägen hem, men till dess, finns det ngt mot dem????¨

pls

• Svar på tråden ngt akut mot myror!!!
  • Jennie Brunflo

Snus

tändstickor som man stoppar ner med plånet neråt.

bikarbonat/bakpulver som du strör ut på myrornas boplats och sedan vatttnar du LITE med blomspruta eller liknande.

Men myrmedel är nog bäst i längden!

• dutten

Här ska du få ett tips som funkar!

Kan tala om att jag har 4 sorters myror på våran trädgård - Men inga inne!
    Ta bakpulver och lägg en tjock sträng vid varje dörr/ingång till huset, se till att fylla på strängen kanske en gång i veckan eller så fort du märker att de tar sig in igen!

Det är billigt och vad jag vet miljövänligt + att det inte skadar andra djur såsom katter o hundar.

Lycka till!

dutten

• HaltaLotta

Vi har lagt ut vitpeppar o rosmarin där myrorna letat sig in i huset! Och ja, det funkar faktiskt....!

Har inte hört att det ska funka av nån annan, chansade mest o det lyckades ju bra......Ibland har man tur!

• Pooh

Tack! Jag har hällt ut bakpulver där det verkade som om de kom in, så får vi se...
    Det verkar som om det börjat sina med myror redan, men vi får se.

• Nevy

Jag bodde tidigare i ett hus som invaderades varje vår av myror, och det effektivaste var faktiskt kanel.
    Lycka till!

• maj72

Vi har haft myror i sommarstugan och jag har provat med bakpulver och kanel, men det enda som har funkat är myrpulver, men kanske du har tur.

• Naty

jag hade myrinvasion i hela köket, ingenting hjälpte... anticimex fick komma och spruta 2 ggr.,..,

• Pooh

vi har nu införskaffat myrfällor, så hoppas de försvinner. Det var mest att jag behövde ngt akut till mannen kom hem med myrfällorna, eftersom vi som sagt hade bordet fullt...

Tack för all hjälp, bakpulvret gjorde susen för ögonblicket iaf.

Svar på tråden ngt akut mot myror!!!