• Tuvaliten

Gaser vid äl?

Kan inte med sök-funktionen nu längre, så trots att jag är säker på att frågan kommit upp innan, kan jag inte hitta svaret.

Min fråga är rätt enkel, jag pruttade oavbrutet i ca 24h innan äl sekretet kom nu i förra veckan, kan det vara ett äl symptom, eller bara tillfällighet? Har precis fått tillbaka mensen efter min förra grav, så jag har inte så bra koll nu.

En annan bonus-fråga som är lite knasig.... Hur stor är sannolikheten att bli gravid om man har fullbordat samlag på äl? Mest på skoj, men ändå, vad säger ni?

Kramen på er alla och lycka till i jakten på det stora PLUSET

• Svar på tråden Gaser vid äl?
  • Fru Mumin78

Jag är ju nybörjare på det här, hade själv min första äl i förra veckan efter 10 år med p-piller men jag kan ju säga att min mage var som en spärrballong och är inte helt ok än. Som du sa är det svårt att veta om det hör till eller bara är tillfälligt.

Någon annan som har ett klokt svar? Jag är också nyfiken!

• fina fisken

hej jag fick min första ägglossning efter p-piller stopp igår och kan säga att jag blev riktigt gasig och dåålig i magen *uha mej*. under några timmar kunde jag knappt gå...

detta står på gravid.se: Normalt är det störst möjligheter för befruktning om man har samlag mellan 48 timmar före och 24 timmar efter ägglossning.

har läst nånstans att det är ca 25% chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen.. men vet inte om detta stämmer.. lycka till!!

• Lycklig med Grodd

Av egen erfarenhet maaste jag säga att chansen att bli gravid, om man har sex just paa samma dag som ÄL, är väldigt liten

Det bästa är nog att ha sex naagra dagar innan.
    Det tar ju lite tid för spermierna att hitta upp till ägget ocksaa...

Svar på tråden Gaser vid äl?