• feather

Vilken yoghurt kan man ge till 7 månaders? Är yoghurt stoppande?

Vilken yoghurt kan man ge till 7 månaders?
    Är yoghurt stoppande?

• Svar på tråden Vilken yoghurt kan man ge till 7 månaders? Är yoghurt stoppande?
  • Cia o krabaten

Finns en burkmat från Nestle med youghurt och frukt.
    Annars vet jag inte. Man ska väl vara försiktig upp till 10-12 mån med mjölk produkter tyckte jag att jag läste...

• ompa

Turkisk 10% fetthalt är bra, ha gärna lite fruktpurré i av någon sort ni vet att bäbisarna gillar.

• feather

Läser att flera bla här på Fl ger yoghurt och undrar därför...

• Deleara

Det är bra att vänta lite med mjölkprodukter eftersom det försvårar järnupptaget och bebisar behöver extra järn (är ofta tillsatt i välling och köpegröt). Runt ett års ålder rekommenderas det att börja med mjölkprodukter.

• apelsin

Jag ger min flicka petit yoplait. Hon alskar den ! Men stoppande tror jag inte att den ar.
    Jag bor i England och har kan man ge youghurt fran 4 manaders alder. Bara man ger allt med matta!!!

• Prinzess

Mjölk i mat och fil, yoghurt eller keso går bra från 6-8 månader, men inte mjölk som dryck före 12 månader.
    Jag har gett min tös båda mild naturell yoghurt och turkisk yoghurt.
    Man ska ju börja med lite och inte ge varje dag.

• Mimer

Jag har gett Matilda 8,5 månad yughurt i de där små mini-förpackningarna sen hon var drygt 7 månader...kanske till mellis 1-2 ggr i veckan. Inte så ofta alltså, och tillsammans med fruktpureé.

• dakoda

Jag har gett min son turkisk yogurt med frukt sen han var ca 6 månader. Fick rådet av bvc att ge honom turkisk yougurt istället för svensk, då den turkiska innehåller mer fett och mindre socker. Dessutom är den mycket billigare! Man köper ju en hel liter för ca 18 kr och den räcker hur länge som helst! Sonen älskar sin yogurt till mellis.... :)

Svar på tråden Vilken yoghurt kan man ge till 7 månaders? Är yoghurt stoppande?