Vit-och blårandig tröja, tvättas i vitt eller färg?!
Hej! jag är urusel på tvätt osv har en vit och mörkblå rangid Tshirt, vad tvättar men den i, färg eller vitt? Hmm :S
Hej! jag är urusel på tvätt osv har en vit och mörkblå rangid Tshirt, vad tvättar men den i, färg eller vitt? Hmm :S
Jag köpte en vit/blårandig tröja på Gina häromdagen och den har jag tvättat tillsammans med vit tvätt. Gick ypperligt..=)
När man har kläder med flera olika färger ska man gå efter den ljusaste färgen när man tvättar, en vit och blå tröja ska alltså tvättas bland vitt/ljust.
tvätta ihop med allt annat som har vit och nån annan färg på sig och sen med tvättmedel color
jag brukar ta det som det finns mest, fast det är ju svårt med en randig tröja... men jag röstar på vitt...
maken brukar köra det i mörkt, å då blir de vita inte så roligt...
sånt som är enbart vit skulle jag tvätt med vittvättmedel
okej bara in det mörkblåa färgar av sig, har adlrig tvättat den förut nämligen. Men dt känns ju fånigt att bara tvätta en enda tshirt första gången :S Ja, jag får köra i vittvätt men med colour tvättmedel :)
Är det vitt i kläderna ska det tvättas med vitt.
jag tar dock helvit tvätt för sig och flerfärgade plagg med vitt i för sig.. lite skeptisk e jag nog trots noll misslyckanden på typ 20 år *s*
Här kan du läsa hur folk tvättar www.familjeliv.se/Forum-5-166/m44771307.html