• Bubblan82s

Skötväska

Ska köpa skötväska och undrar lite vad man ska tänka på! Många fack, små fack, stora fack, fack med "isolering" för thermos, fast liggunderlag eller löst mm mm???
    Något märke att föredra? Ska den va hård eller mjuk i "skalet"???

Tack för svar

• Svar på tråden Skötväska
  • Glamrockare

Jag föredrar en rejäl skötväska där man får plats för lite egen krafs oxå.

De lite hårdare väskorna blir inte lika fula lika fort tycker jag dessutom.

Sedan gillar jag det som min har ett stor mitten fack som går längsmed hela väskan inuti alltså där jag kan ha min plånbok o nycklar m.m. Sedan på ena sidan av det facket finns den lösa extra liggdynan för ombyte. O där finns också ett fack på ryggen av växskan där jag har bvc boken så glömmer jag aldrig den.

på andra sidan av mitten facket finns ett stort fack med 2 små väsckor som sitter fast en med termoskydd för att bevara saker kallte eller varmt eller ha lite våta torrservetter o en vanlig platt tunn typ nessisär. Där finns också 2 mindre fack ett för mobil o ett annat.

Mkt bra väska.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • La Lola

Tex så kan man tänka på att inte stirra sig blind på utbudet av "skötväskor".
    För vilken väska som helst passar ju.

Själv har jag en knallröd gratisväska från Yves Rocher.
    Till första barnet hade jag en liten bag från Ö&B.

Ett speciellt skötunderlag har jag aldrig känt något behov av....
    En bit plastfrotté och/eller en liten handduk funkar utmärkt.

Fack hit o dit har jag heller aldrig saknat.

Men sånt är nog en smaksak.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bubblan82s

Tack för dessa "att tänka på" svar!!

Nej jag håller med att vilken väska som passar, och just "skötväskorna" är ju dyrare bara för att det heter just skötväska!! Sett många väskor som ser typ likadana ut som skötväskor klassade men billigare!

Tack igen!!

• rockmamman

Köpte en väska i fuskskinn från granit som nog är nån form av skolväska som har funkat kanon. Uppdelad i två större fack o ett mindre på utsidan och i de stora finns det mindre fack.
    Ena stora (kallar det amningsfacket): små frottehandukar att skydda mina kläder vid amning med och hakklapp att skydda hans. Brukar även stoppa en flaska vatten och en banan i. Det fack har tre mindre nätfack vilket är perfa för amningsilägg, babyolja och mitt lypsyl.
    Andra stora(kallar det byta blöjafacket): blöjor och våtservetter. Ett ombyte (body, byxor o strumpor i neutrala färger så det kan bytas oavsett vad han har för brallor eller body på sig innan). Finns även tre mindre fack vilket är perfekt för en nagelfil och lite inotyolsalva.
    Mindre fack utanpå(kallar det mitt fack):plånbok, mobil, lite viktiga papper (lilla bvc-journalen med vikt o allt så glöms den aldrig mm.) och kanske nåt läppglans eller vad man nu behöver packa med sig för stunden.

Fick du se innehållet i min väska med men bara så du får ett hum om hur praktisk den är o vad som får plats:)

Kosta ca 500 spänn bara :)

• Bubblan82s

Tack tack! Ja man byter ju ut sin egen handväska klart så där måste man få med de grejerna oxå ju! Skönt att slippa ha två väskor med sig hela tiden!

• Turran

Jag hade en Baby Björn skötväska till mitt första barn. Klumpig och otymplig. Till andra barnet köpte jag en Storksak Emily. Jag kånkar runt på en massa saker till vardags och allt fick faktiskt inte plats i den. Det slutade med att jag köpte en Skip Hop Pronto som fick plats i en väldigt stor vanlig väska.

Svar på tråden Skötväska