• benny08

grädde utan mjölk

hej är det någon som vet att grogreen visp grädde innehålle mjölk i
    min barn fylle 1 år i morron och jag vill göra gräddtårta till honom utan mjölk i men vet ej om den finns något grädde som ej innehåller mjölk i

någon som ha not bra tips
    tack

• Svar på tråden grädde utan mjölk
  • Joje

Carlshamn har vispgrädde utan mjölk!!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • mamma1970

Johanna W81 skrev 2009-06-17 17:41:58 följande:

Carlshamn har vispgrädde utan mjölk!!
    Har dem? Hur ser den ut? Vart i butikn hittar man den???
  • Blå Flygare

GoGreen Visp och Carlhamns Luftig Visp är båda mjölkfria och baserade på havre. Soyatoo har förutom sojagrädde även en risgrädde i sprayflaska.

• Blå Flygare
    mamma1970 skrev 2009-06-17 17:54:22 följande:
    Johanna W81 skrev 2009-06-17 17:41:58 följande: Har dem? Hur ser den ut? Vart i butikn hittar man den???
    www.carlshamnmejeri.se/

finns bland övriga mejerivaror, brukar finnas en egen sektion för mjölk/laktosfritt.
  • benny08

tack för alla tipsen men nu ha jag hitta en grädde hellt fri från mjölk, laktos och soja
    som heter oatly iMAT grädde det finns till och med vaniljsås fri från ägg ,mjölk,laktos och soja i samma produkt

• Blå Flygare
    benny08 skrev 2009-06-17 22:41:58 följande:
    tack för alla tipsen men nu ha jag hitta en grädde hellt fri från mjölk, laktos och soja som heter oatly iMAT grädde det finns till och med vaniljsås fri från ägg ,mjölk,laktos och soja i samma produkt
    iMat är inte vispbar (om du inte tillsätter gelatin). iMat är till för matlagning, inte för att ha på tårtor.
  • Ecorelle

Jag brukar göra "grädde" på cashewnötter i min blender. Blandar nötter, vatten, vaniljpulver och eventuellt någon sötning som lite honung eller någon dadel. Mina barn älskar det!

• Ellih73

Hej!
    Soyatoo är den bästa om man ska vispa grädden, tillsätt lite vaniljsocker så blir det jättegott :)

Äntligen en älskad skatt i magen!
  • Ord blind
    Ecorelle skrev 2009-06-18 07:44:58 följande:
    Jag brukar göra "grädde" på cashewnötter i min blender. Blandar nötter, vatten, vaniljpulver och eventuellt någon sötning som lite honung eller någon dadel. Mina barn älskar det!
    Sicket tips!! :) Tack!
  • Blå Flygare
    Ecorelle skrev 2009-06-18 07:44:58 följande:
    Tänk på att ts efterfrågar grädde till en allergisk ettåring. Barn med mjölkallergi ska inte äta nötter i någon form innan de fyllt 5 år, och inte soja innan 1 år. Lite tråkigt att spendera 1-årsdagen på akuten för anafylaxi
    Men senare låter det som ett toppenrecept om inte allergin växt bort (eller fler tillkommit)
  • Ecorelle

Hur är det med frön då? Det fungerar ju bra att göra "grädde" på solrosfrön, pumpafrön eller skalade hampafrön också. Har själv inga allergiska barn, har bara många subsitut för mjölk ändå då vi inte äter det.

• Blå Flygare
    Ecorelle skrev 2009-06-18 22:05:43 följande:
    Hur är det med frön då? Det fungerar ju bra att göra "grädde" på solrosfrön, pumpafrön eller skalade hampafrön också. Har själv inga allergiska barn, har bara många subsitut för mjölk ändå då vi inte äter det.
    De fröna ska gå bra, är väl mest sesamfrön som är allergena.
Svar på tråden grädde utan mjölk