• Caramello Koala

Spikmatta! Tummen upp eller ner?

Har hör en del gott om spikmattorna som är så populära nu. Funderar på att köpa en själv men jag vet inte, 700:- är ändå 700:- och frågan är om det är värt det... Eller blir det bara ännu en hälsopryl som samlar damm?

Vad säger ni som har en. Varför köpte ni den och har det hjälpt?

• Svar på tråden Spikmatta! Tummen upp eller ner?
  • Pitan

Tummen upp!! Definitivt!
    Värt varenda krona enligt mig, det har inte blivit en engångsgrej utan jag använder min så gått som dagligen.
    Jag har lite problem med muskelknutor runt skulderbladen och axlarna och den funkar kanonbra.

• annca

Några synpunkter på vilken sort man ska skaffa? De verkar ju ganska olika, den svenska och Shaktimattan...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Pilla70

tummen upp helt klart.
    Min rygg blir bättre och min huvudvärk. och jag tycler jag slappnar av och samtidigt får man ny energi efter en stund på mattan
    Jag har Shaktimattan och gillar den skarpt.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Minttu

Tummen upp!! Fick mattan för en vecka sedan och har legat en stund varje dag, underbart!
    Har migrän och äter blodförtunnande men har redan, efter en vecka kunnat halvera min dos
    Jag har Yantramattan i stl M den kostar "bara" 500kr.

• Eisa

Tummen upp!

MEN känn efter själv hur du ska använda den. Jag kan inte göra som det står att man ska göra, dvs lägga sig rätt på i 20 minuter. Jag måste ta det försiktigare och det skönaste är att stå på den och få som zonterapi.

Jag blir trött och kommer i säng tidigare

• Caramello Koala

Tack! Verkar onekligen som att de flesta är nöjda och faktiskt använder den. Visste inte att det fanns två olika dock...

• Firefairy

Har den gröna Shaktimattan och den kostade 549:-
    så 700 låter dyrt!

har dock inte kommit över smärtgränsen ännu utna står bara ut i ca 5 minuter åt gången... någon som e frälst och har tips om hur jag ska göra...

• Eisa
    Firefairy skrev 2009-06-18 12:13:11 följande:
    Har den gröna Shaktimattan och den kostade 549:-så 700 låter dyrt!har dock inte kommit över smärtgränsen ännu utna står bara ut i ca 5 minuter åt gången... någon som e frälst och har tips om hur jag ska göra...
    Sådär blev det för mig också. Inte skönt alls att bara lägga sig och "stå ut". Så jag testade att ställa mig på den istället, började med att sitta annars blir det typ en chock för fötterna, och det värmde upp kroppen så att jag kunde lägga mig på den sedan utan att det gjorde särskilt ont.

Man kan också ha en tunn tröja på sig. Eller sänka ner sig lite lätt på den tills det gör ont, sen lätta på trycket lite, sänka ner igen osv.

För mig funkar det inte att bara ligga där.
  • Marsflickan78

Vi fick den gröna Shaktimattan i bröllopspresent och den gillar vi skarpt här hemma!

Svar på tråden Spikmatta! Tummen upp eller ner?