• Elsans

Någon som vet något om ica maxis resväskor?

Ska åka på lördag och hade tänkt låna väskor (IGEN!) men nu vill jag hellre köpa egna. Googlade på resväskor uppsala och kom in på ica maxis sida. Någon som vet vilken sorts resväskor dom har? pajar dom bara man tittar på dom?

• Svar på tråden Någon som vet något om ica maxis resväskor?
  • Knövel

Vi köpte en i våras och den har vart iväg på 2 resor än så länge.
    Pappen i väggarna är rätt så tunn tyvärr så den blev lite bucklig på senaste resan, gick att trycka ut igen, men om jag jämför med de andra sorterna som vi köpt tidigare på Ica och Coop så var den här definitivt den sämsta.

• Tecken

Jag köpte två resväskor från ICA Maxi för ca 4-5 år sedan. De håller än. Flyger ca 8-10 ggr/år + åker på längre bilresor några gånger per år.

• Elsans

Åh, det låter ju himla bra att de inte faller i bitar! Vilka sorter är de ni har? hårda? mjuka? har de hjul?

• Ella Mia

Köpte en med dragkedja. Gick sönder första resan. Inget kul! Men det var nog tre år sedan.

• Elsans

Ajdå, det låter ju däremot inte så bra.

• Tecken

Åsa A skrev 2009-06-17 20:15:18 följande:

Åh, det låter ju himla bra att de inte faller i bitar! Vilka sorter är de ni har? hårda? mjuka? har de hjul?
    Mina är mjuka (eller halvhårda, vet inte vad det heter - men de är såna i textil, inte plast). Ja, de har hjul.
  • Elsans
    Tecken skrev 2009-06-18 07:52:34 följande:
    Åsa A skrev 2009-06-17 20:15:18 följande: Mina är mjuka (eller halvhårda, vet inte vad det heter - men de är såna i textil, inte plast). Ja, de har hjul.
    Det låter ju super, är sånna jag vill ha! Sånna "flygvärdinneväskor" fast större alltså. Ah, va störande att jag inte vet vad de heter! Ska åka och kolla in dom imorrn och hoppas på att jag hittar några bra.
  • Tecken

Åsa A skrev 2009-06-18 07:59:42 följande:

Det låter ju super, är sånna jag vill ha! Sånna "flygvärdinneväskor" fast större alltså. Ah, va störande att jag inte vet vad de heter! Ska åka och kolla in dom imorrn och hoppas på att jag hittar några bra.
    Kabinväskor?
  • Elsans
    Tecken skrev 2009-06-18 07:59:59 följande:
    Åsa A skrev 2009-06-18 07:59:42 följande: Kabinväskor?
    Juuust det så heter dom! är det sån du har?
  • Tecken

Åsa A skrev 2009-06-18 08:04:05 följande:

Juuust det så heter dom! är det sån du har?
    Ja, jag kom på att det var så det hette Jag tror såhär: Alla resväskor kan gå sönder vid omild behandling (t ex då man flyger) - min man hade en jättefin, dyr väska som gick sönder första gången han använde den. Så kan det gå.
  • Elsans

Så tror jag också. Och även att det finns måndagsexemplar av allt, både billiga och dyra väskor. Jag får behandla väskan lite omilt i affären och överlever den det så tar jag den (och om den inte överlever tar jag en annan/åker jag till coop).

• Elsans

NU har jag köpt 2st. Stora och turkosa för 500kr/st. De verkar jättebra, dock provade jag dom innan jag köpte och det var några med dåliga hjul tex. Mycket nöjd! tack för all hjälp!

Svar på tråden Någon som vet något om ica maxis resväskor?