• Iorlover

Var ska vi bo en helg i Göteborg??

Vi ska åka till Göteborg i sommar med dottern som vill till Lisseberg. Blir över en helg eller nån dag bara.
    Vi vill bo billigt men ändå ganska ok. Gärna med frukost. Gärna gångavstånd.

Har ni några bra förslag?

• Svar på tråden Var ska vi bo en helg i Göteborg??
  • Jossa 79

Ja, sen har du ju Gothia Towers förstås som ligger mittemot Liseberg. Dock inte billigt.

• Iorlover

Tackar så mycket! Ska genast kolla runt!

• 071001

Hotel Poseidon!!! Göööörbra!

• sasssyy

ska du ha gångavstånd till Liseberg kan du skippa billigt....

Men det går massor med spårvagnar och bussar, tätt i Göteborg så det kanvara värt att bo en bit bort och ta en tur med spårvagn,för ekonomin och bekvämlighetens skull.

Liseberg har egen camping med campingstugor, kolla på Lisebergs hemsida.
    Hotell Ibis har SVINBILLIGA rum, finns i Mölndal,buss 753 stannar utanför och med den åker ni smidigt till Mölndals centrum och tar sen spårvagn 4 till Lisebergs södra entré (har glömt vad hållplatsen heter) eller Korsvägen.

Ibis finns även i Örgryte, känner dock inte till vilka bussar som går där men buss-och spårvagnstrafiken är jättebra i Göteborg.
    Köper man ett Göteborgskort/göteborgspass så ingår dessutom alla bussresor, parkering och fri entre på en del museér och parker, tror det ingår rabatt på paddanturer och liseberg också.

www.goteborg.com/default.aspx

kolla där så får du lite mer info

• 3busungar

jag vet inte om det är direkt billigt.
    men lisebergs heden tror jag att detheter,den har vi sovit på..
    mysigt med all lisebergs tema.

annars borde det väl finnas något vandrarhem inärheten..
    om man vill bo lite billigare..
    det är så synd att allt ska kosta så..

• Jossa 79

Jaså?

Göteborgs Vandrarhem ligger på Mölndalsvägen, ett stenkast från Lisebergs södra entré........

sasssyy skrev 2009-06-18 12:05:00 följande:
    ska du ha gångavstånd till Liseberg kan du skippa billigt.... Men det går massor med spårvagnar och bussar, tätt i Göteborg så det kanvara värt att bo en bit bort och ta en tur med spårvagn,för ekonomin och bekvämlighetens skull. Liseberg har egen camping med campingstugor, kolla på Lisebergs hemsida. Hotell Ibis har SVINBILLIGA rum, finns i Mölndal,buss 753 stannar utanför och med den åker ni smidigt till Mölndals centrum och tar sen spårvagn 4 till Lisebergs södra entré (har glömt vad hållplatsen heter) eller Korsvägen. Ibis finns även i Örgryte, känner dock inte till vilka bussar som går där men buss-och spårvagnstrafiken är jättebra i Göteborg. Köper man ett Göteborgskort/göteborgspass så ingår dessutom alla bussresor, parkering och fri entre på en del museér och parker, tror det ingår rabatt på paddanturer och liseberg också. www.goteborg.com/default.aspx kolla där så får du lite mer info
  • Tant Green

Jag bor alltid på Lilton när jag är i Göteborg: www.lilton.se. Supermysigt, ungefär 1000 kr för en natt (dubbelrum med extrasäng). Kanske inte gångavstånd till Liseberg, men det går fort med spårvagnen.

Svar på tråden Var ska vi bo en helg i Göteborg??