• Anonym (nytt)

    Vilka stoppord har ni?

    Min kille ska binda mig för första gången ihop och vi lever rent allmänt i ett förhållande där han är dominerade mot mig i sängen.
    Vi har pratat om att ha stoppord, förslagsvis det fantasilösa ordet Stopp, men jag skulle vilja ha nåt annat!
    Han tyckte att jag kunde säga om jag ville ha det lösare, hårdare men jag tycker det sabbar själva grejen. Vet att han varit mycket hårdare mot andra tjejer tidigare och att han nog försöker vara vänlig mot mig. (Helst vill jag tro att han bara säger sånt INNAN och när jag väl ligger där så... hehe) Har testat detta inna men länge sen och inte så avancerat då.

    Hur gör ni andra för att det inte ska störa? Vill inte pladdra sönder sexet och inte heller säga precis, för vad är då meningen med att vara bunden och ofri?

  • Svar på tråden Vilka stoppord har ni?
  • Anonym (subbimama)

    Vi använder traffikljus-principen.

    Grönt = kör på bara!
    Gult = Njaa sakta ner lite
    Rött = Stoppa NU annars slår jag ihjäl dig!

    Så behöver man inte tjöta så mycket mer om det=)

  • Anonym (subbimama)

    Vi använder traffikljus-principen.

    Grönt = kör på bara!
    Gult = Njaa sakta ner lite
    Rött = Stoppa NU annars slår jag ihjäl dig!

    Så behöver man inte tjöta så mycket mer om det=)

  • Ärla Minou

    De enda stoppord jag känner till är GUL = bromsande ord dvs aktiviteten måste trappas ner lite eller iaf inte bli "mer" samt RÖD = definitivt stoppord dvs all aktivitet ska upphöra på en gång. Tror att de är vanliga i BDSMvärlden men jag har ingen personlig erfarenhet.

  • honkie

    ha!
    för nåt år sedan extraknäckade jag som figurant när ett gäng polisstudenter skulle ta sin examen. det går till som ett riktigt rollspel, ett specifikt scenario där figuranten oftast spelar skurk och blir haffad av polisen. pga min tuffhet så fick jag ställa upp på de lite mer våldsamma fallen där poliserna skulle brotta ner mig och jag skulle göra motstånd. hela upplägget på dessa övningarna är otroligt bra och ofta dras man med i dramat, det är en riktig adrenalinkick, så guivetvis kan det bli liiiite för våldsamt ibland. det var bl.a en som slog mig med pistolen i huvudet så att jag tuppade av i några sekunder (hon blev underkänd).
    Iaf, under dessa övningar så hade dom ett stoppord som var för jävla kul: Fiskmås.
    det betydde att figuranten fick för mycket och leken stoppades för att hämta andan, för att sedan återgå till blodigt allvar.

    jag tycker det stoppordet var så jävla bra att det numera även används i sängen.

  • Anonym (nytt)

    Blåbär och fiskmås... spännande.

  • qattla
    MildaMakaroner skrev 2009-06-17 22:08:37 följande:
    jag hade skrattat om min man skrek BLÅBÄR i sängen:P
    haha! Ja, inte passerar det obemärkt förbi om mannen vrålar BLÅBÄR inte - vilket är bra!

    När det kommer ett "BLÅBÄR" så är det fara o färde!
  • MildaMakaroner

    hahahahh fy nu vet jag vad jag ska göra nästa gång jag inte vill ha sex....*BLÅBÄR*....springa runt i illfart i lägenheten ...hehe kul:P

  • Anonym

    En kille ville en gång använda apelsin. Jag nappade inte för jag tror han hade haft det med nån annan (som han så inte kommit över) när det kom sådär direkt. Varifrån kommer associationer från frukter och bär kan man ju undra?

    Med mit ex körde vi bara med vrål skrik NEJ STOPP SLUTA beroende på. Behövdes inget stoppord.

  • qattla
    MildaMakaroner skrev 2009-06-18 12:57:04 följande:
    hahahahh fy nu vet jag vad jag ska göra nästa gång jag inte vill ha sex....*BLÅBÄR*....springa runt i illfart i lägenheten ...hehe kul:P
    hahahahaha! Han kommer definitivt stanna upp
  • qattla
    Anonym skrev 2009-06-18 13:43:48 följande:
    En kille ville en gång använda apelsin. Jag nappade inte för jag tror han hade haft det med nån annan (som han så inte kommit över) när det kom sådär direkt. Varifrån kommer associationer från frukter och bär kan man ju undra? Med mit ex körde vi bara med vrål skrik NEJ STOPP SLUTA beroende på. Behövdes inget stoppord.
    ptja....man KAN ju använda "KOOOORV" också...men det är ju inte rätt
  • Anonym (nytt)

    Apelsin? Ja, man kan ju verkligen undra vart alla frukter och bär kommer in? Blommor och bin eller??
    Nej, stopp, sluta, det gör ont kommer jag säga ändå, det är därför jag behöver ett (eller tre) stoppord.

Svar på tråden Vilka stoppord har ni?