• LinaP

Hand + fotavtryck

Vet inte riktigt om detta står under rätt ämne, men vi prövar...

Min särbo, pappan till min bebis har bestämt att han vill ha den lilles fot- eller handavtryck som sin nästa tatuering. Vilken slags färg använder man, och var köper man den? Bebisen kan ju komma när som helst så det är väl bäst att köpa hem grejorna nu...

/Lina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-08 11:26:00:
    Var lite trött igår kväll så här kommer ett förtydligande:

Vad jag menar är att vi först ska göra ett fot och handavtryck att ha som tavla, senare ska Stoffe ta med dem till sin vän som ska tatuera in dem på honom... Det jag söker är alltså färgen till tavlan, inte till tatueringen!

• Svar på tråden Hand + fotavtryck
  • Lusan

Vet inte om jag förstår riktigt...börjar bli ganska trött...men om du menar vilken färg du ska använda till bebisens fot så är det nog vattenlöslig. Testa o gå till en hobbyaffär om de inte har så vet de kanske vart du kan vända dig.

• LinaP

Nej, det var nog jag som var trött och inte skrev frågan ordentligt... Vad jag menar är att vi först ska göra ett fot och handavtryck att ha som tavla, senare ska Stoffe ta med dem till sin vän som ska tatuera in dem på honom... Det jag söker är alltså färgen till tavlan, inte till tatueringen!

• NikeLola

Gå in på Pnaduro och fråga ..
    Man kan ju ha fingerfärg men d blir ju lite kladdigt...
    Särskilt om man ska tatuera av efter d sen..

• Molly25

Det går även att göra fotavtryck i gips och göra till tavla. kanske lite svårt att använda som mall till tatuering.

• 83an

Funkar det inte med vanlig fingerfärg???

Det där med att göra avtrycken i gips har jag funderat på men hur gör man det smidigast?

• Mamma Fia

Ni kan ju kopiera handen/foten så blir det lättare att kunna tatuera sen... Har en vän som ska göra det med sin son....

• wicca girl

finns säkert superbra färg att hitta på panduro

med gips :
    finns att köpa sådant kitt at göra fotavtryck med men billigast är att man gör trolldeg som man lägger i en djup papp tallrick och sedan fyller man i gipset i avtrycket.

• LinaP

Tack för alla tips! Då blir det Panduro i helgen, skönt att ha nånting att göra så man slipepr gå och vänta hela dagarna!

Svar på tråden Hand + fotavtryck