Min tonåring hjälper inte till hemma
Hej allihopa!
Jag behöver råd och hjälp.
Jag lever ensam tillsammans med min 17- åriga dotter sedan 1 år tillbaka. Min 19-åriga son har nyss flyttat tillbaka hem efter 1 år på annan ort.
Min dotter har själv valt att bo hos mig och inte hos sin pappa, vilket jag är glad för. Hon betyder väldigt mycket för mig. Min son vill också bo med mig och jag vill verkligen det. Han är bra på att hjälpa till i hemmet, så där är det inga problem. Jag har alltid tyckt att man ska skämma bort sina barn och se till att de har det bra. Både ge mycket kärlek och omtanke.
Jag älskar att pyssla om de nära och kära.
Nu till saken att jag nog varit allt för mycket curling-mamma! Jag har gett och gett och när jag behöver hjälp så får jag ingen alls. Jag börjar att känna mig sliten , jag behöver hjälp med hemmet. Men hur ska jag få dottern att förstå att nu är det slut på servicen från min sida. Jag behöver få något tillbaka .
Jag känner att jag har gjort fel när jag gjort det mesta själv. Men jag vet inte hur jag ska vända skeppet åt rätt håll.
Jag jobbar oftast hela dagarna och nu när det är sommarlov så sover hon mest hela dagarna och är ute halva nätterna. Det händer inget hemma när jag är på jobbet.
Hon har ingen förståelse alls för att jag är trött när jag kommer hem och måste laga mat, tvätta och städa på kvällarna. Jag vill heller inte tjata, men gör det så klart i bland. Det vore underbart om hon någon gång kunde överraska mig med att ha gjort någon syssla i hemmet.
Jag behöver verkligen många kloka råd och tips från er alla.
Känns som om jag gjort alla fel!
// Ella