• jessica83

Bor du i SKÖVDE? Se hit!!

jag och min familj har planer på att flytta till Skövde ifrån Göteborg, och vi skulle vilja höra av er boende i Skövde kommun om var ni tycker är det bästa området för en barnfamilj (1 ettåring & 1 treåring) och varför just det området.
    sen kan ni ju även nämna det värsta området och varför ni tycker så.

vi är jättetacksamma för era komentarer =)
    //jessica

• Svar på tråden Bor du i SKÖVDE? Se hit!!
  • Anna87

Jadu. Hentorp är ett populärt område, fint lite utanför men ändå centralt, har blivit populärt senaste åren men känns ändå som ett av de lugna områdena för barn. Finns även lite skog, eller vad man ska säga, längre upp.... Jag har inga barn men har själv bott där som "barn" när mina föräldrar skilde sig.

Hjärnsläpp just nu :)

• lindberg78

VIlle bara skriva att jag och min man samt barn flyttade från Partille till Töreboda. Kul att se att nån annan "vågar"

• jessica83

puff igen
    finns det verkligen inga fler boende i skövde?

• StilaM

Bor man i Skövde är det fullt förståeligt att man inte vill erkänna det..

• Isis

Beror lite på om ni ska bo i hyres- eller bostadsrätt... Kanske har ni för avsikt att köpa hus?
    Kan tipsa om trevliga bostadsrätter på Rosenhaga (Norrmalm) som ligger precis bredvid ett stort köpcenter, Coop, nybyggd förskola osv (10 min cykelväg från centrum). Bor en del barnfamiljer där vet jag. Lugnt område. Lunden är också ett liknande område.
    Om ni ska hyra så hade jag försökt hitta någonting på Norrmalm, som är den del av Skövde jag gillar bäst. Skövdebostäder har lägenheter på olika ställen i stan (hyres) och det är trevligt på de flesta ställen. Själv hade jag dock icke velat bosätta mig i Södra Ryd som är den multikulturella stadsdelen av Skövde, då inte sagt något illa om det, men jag har bott där för många år sedan och tyckte inte det passade mig alls.

Välkommen till oss på västgötaslätta...

• MammaTillNeoh

Jag har bott utanför skövde, 9 km ungefär. Igelstorp heter det,,, jag trivdes jättebra där! Har bott där hela min uppväxt. Min pappa bor kvar där än, och en del andra släktingar. Men om ni vill bo mer "i" skövde så skulle jag nog tipsa om normalm eller östermalm. Men igelstorp är en jättefin by eller vad man ska kalla det om ni ska ha hus, med skola, dagis, fritidsgård och annat.

• Felicia2006

hej
    Jag rekommenderar starkt södra ryd. Såg att någon annan i tråden inte tyckte om det men det är helt fantastiskt tycker vi. Grannar som hälsar på varandra, mycket liv och rörelse och mycket skog. Det finns massor av bussar till stan och majoriteten av dem jag pratat med som växt upp här har älskat det pga att det är få bilar och mycket natur och lekplatser. På andra ställen i skövde så har ja sällan sett barn på lekplatser men här finns det alltid barn att leka med. Sen kan man å andra sidan se lite vart i ryd man väljer att bo. Centrumet i ryd är kanske inte toppen men resten är jätte bra tycker jag.

Ska ni flytta snart?

/caroline

• jessica83

vi hoppas på att kunna flytta i år, men vi får se hur det går med allt här i göteborg.
    vi har lite saker att ordna upp innan vi kan dra ifrån stan

Svar på tråden Bor du i SKÖVDE? Se hit!!