• Lanson

Vad kan ni rekomendera för hårinpackning till mig, med torrt hår?

Som rubriken lyder.
    Helst någonting som går att köpa i en vanlig mataffär. Något dyrare har jag inte råd med.

Vad använder du?

• Svar på tråden Vad kan ni rekomendera för hårinpackning till mig, med torrt hår?
  • April Mamma

Gliss har en bra budget inpackning....

• Lanson

Okej, tack för tipset. Ska kolla in den.

Någon mer som har något förslag på hårinpackning?

• April Mamma

Fru Brastad skrev 2009-06-18 07:44:11 följande:

är inte säker på hur det stavas men det uttalas kerastase
    Den finns ju bara hos frissan att köpa,inte "mataffären"som Ts frågade efter...=)
  • Fru Brastad

April Mamma skrev 2009-06-18 07:55:34 följande:

Fru Brastad skrev 2009-06-18 07:44:11 följande:
    Den finns ju bara hos frissan att köpa,inte "mataffären"som Ts frågade efter...=)
    ja just det....jag såg inte det...*trött*
  • April Mamma

Fru Brastad skrev 2009-06-18 07:59:44 följande:

April Mamma skrev 2009-06-18 07:55:34 följande: ja just det....jag såg inte det...*trött*
  • Älsko

Det jag skulle rekomendera är om du ska köpa i mataffär de är värdelösa och funkar inte alls mer en att göra det rent så köp inpackning och ha i olja i inpackningen ngr droppar sen droppa i håret efter år lite och smörj så blir det lent glansigt och så syns inga slitna toppar

• Imperialiss

Olivolja is the shit!
    Det var det enda som räddade mitt hår efter årtionden med dreadlocks. Det var såååå torrt o slitet och inte ens dyra inpackningar från frissan hjälpte. Kanske lite för stunden men inte mer.

Sen började jag läsa om No'poo-metoden. Jag dissade det mesta men började använda olivoljeinpackningar och fy sjutton så bra det är!
    Nu är mitt hår långt och filmstjärnesvallande! Okej inte riktigt, men nästan iaf

• Lanson
    Imperialiss skrev 2009-06-18 12:54:58 följande:
    Olivolja is the shit! Det var det enda som räddade mitt hår efter årtionden med dreadlocks. Det var såååå torrt o slitet och inte ens dyra inpackningar från frissan hjälpte. Kanske lite för stunden men inte mer. Sen började jag läsa om No'poo-metoden. Jag dissade det mesta men började använda olivoljeinpackningar och fy sjutton så bra det är! Nu är mitt hår långt och filmstjärnesvallande! Okej inte riktigt, men nästan iaf
    Hur gör man en så då? Bara vanlig ren olivolja som man smetar in? Jag är lite trög så du får gärna förklara lite noggrannare för mig ^^. Hehe.
  • Imperialiss
    Lanson skrev 2009-06-18 13:55:17 följande:
    Hur gör man en så då? Bara vanlig ren olivolja som man smetar in? Jag är lite trög så du får gärna förklara lite noggrannare för mig ^^. Hehe.
    Det gör jag så gärna så
    Man kan göra på lite olika sätt. Vill man vara seriös och göra så som jag brukar göra, ja då tar man ett par matskedar ren olivolja (vanlig flaska från mataffären) i en kopp, ställer in den i micron på några sekunder och värmer upp den lite.
    Några matskedar räcker mer än man tror!

Sen masserar man in oljan i torrt hår. Inget i hårbotten utan bara i längderna och allra mest i topparna. Oljan sugs nästan in om håret är jättetorrt.
    Sen kan man dra en plastpåse över skallen så slipper oljan droppa (plus att värmen gör att det verkar bättre) och så sitter man så en halvtimme-timme. Ibland har jag oljan i över en hel natt om håret är riktigt risigt.

Sen tar man schampo i TORRT hår och tvättar ur oljan. INTE i blött hår, då får man inte bort oljan. Så, schamponera nogrannt i torrt hår, skölj, och schamponera sedan håret som vanligt o med balsam om du använder det.

Vissa tycker att det är svårt att få ur oljan ur håret och att dom får tvätta flera ggr. Så ta lite mindre om du är osäker. Men för mig har det alltid gått bra att få ur det och det lilla som sitter kvar gör bara nytta till nästa gång jag tvättar det. Tycker inte att det tynger ned håret heller.

Hoppas du förstod min lång utdragna förklaring hehe..
    Fråga gärna om det är något du undrar över. Jag tycker mig kunna det mesta när det kommer till hår o hudproblem efter alla år med eget hår o hy-strul

Lycka till!
  • NoMatter

Nu har jag försökt att svara ett otal gånger men det vill sig inte alls, får bara scriptfel. {#lang_emotions_demon}

Det största modet är tålamodet!
  • NoMatter

Jahaja, NU gick det helt plöstligt, klistar väl in det jag skrev från början då och hoppas på det bästa.

Sluta att tvätta håret med schampoo, det torkar nämligen ut håret. Jag rekommenderar att du läser trådarna om NoPoo här på fl där finns ett recept på den inpackning jag använder som består av honung, balsam och aloe vera.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43393610.html

• Imperialiss
    NoMatter skrev 2009-06-18 23:11:00 följande:
    Jahaja, NU gick det helt plöstligt, klistar väl in det jag skrev från början då och hoppas på det bästa. Sluta att tvätta håret med schampoo, det torkar nämligen ut håret. Jag rekommenderar att du läser trådarna om NoPoo här på fl där finns ett recept på den inpackning jag använder som består av honung, balsam och aloe vera. www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43393610.html
    Jaa! Honung brukar jag också använda, både till hår o hud. Kalasbra ju
  • NoMatter
    Imperialiss skrev 2009-06-19 00:53:38 följande:
    Jaa! Honung brukar jag också använda, både till hår o hud. Kalasbra ju
    Helt underbart. Jag avskyr honung, att äta alltså, men till utsidan är det perfekt.
Svar på tråden Vad kan ni rekomendera för hårinpackning till mig, med torrt hår?