• frustruts

Biverkningar av spiral?

Hej!
    Jag har så ont i mitt becken, känns som om de ätr uppluckrat som vid graviditet?
    Har ni vart med om nåt liknande eller hört att de kan vara av spiralen?
    Läkarna jag varit till är skeptiska till att de sku komma av spiralen...
    Jag har en Mirena Hormonspiral...Jätte tacksam för kommentarer....

Kramar

• Svar på tråden Biverkningar av spiral?
  • EMBE

Hur länge sedan fick Du barn ?

Jag har foglossningssmärtor sedan jag födde vår son för snart 2 år sedan.
    Det blir värre i samband med ägglossning och mens. Det har liksom blivit som min mensvärk kan man säga.

Har också spiral men den satte jag in 6 månader efter sonen kom och det är ingen skillnad på smärtorna före och efter.
    Det tar ju ett tag för kroppen att återställa sig så det kanske inte är så konstigt.

• Anonym
    EMBE skrev 2009-06-18 10:08:14 följande:
    Hur länge sedan fick Du barn ?Jag har foglossningssmärtor sedan jag födde vår son för snart 2 år sedan.Det blir värre i samband med ägglossning och mens. Det har liksom blivit som min mensvärk kan man säga. Har också spiral men den satte jag in 6 månader efter sonen kom och det är ingen skillnad på smärtorna före och efter.Det tar ju ett tag för kroppen att återställa sig så det kanske inte är så konstigt.
    Om du fått biverkningar av spiralen hur lång tid tog det från insättandet?
  • frustruts

jag har tagit ut spiralen och mina smärrtor är i princip borta!!
    Känner lite, men inte alls som när jag hade den....märkligt, men gynekologen sa att min livmoder inte klarade av att ha spiral....
    Så nu får man fundera på nåt annat skydd....

• Anonym (....)

jag har koppar spiral, inga hormoner som påverkar och jag mår bra... men har ont när jag har mens men det beror nog på fibrom.

• Dr Mupp
    frustruts skrev 2009-06-19 21:45:10 följande:
    jag har tagit ut spiralen och mina smärrtor är i princip borta!! Känner lite, men inte alls som när jag hade den....märkligt, men gynekologen sa att min livmoder inte klarade av att ha spiral.... Så nu får man fundera på nåt annat skydd....
    Spiralen innehåller ju hormoner och hormoner är just det som påverkar fogarna. Klart att spiralen kan förvärra foglossning om man är känslig mot hormonerna.
Svar på tråden Biverkningar av spiral?