Om man är bjuden på svensexa/möhippa, betyder det att man är bjuden på bröllopet också??
Jag och min sambo har ett par kompisar som ska gifta sig i augusti. När man pratar med dem så låter de inte som att vi är bjudna. De ska ha ett litet bröllop och från brudgummens sida kommer bara mamma, man och bror. Från brudens sida kommer dock nästan hela släkten.
Jag frågade om brudgummens kusin inte skulle komma då de umgås väldigt intenvist och då fick jag till svar "Nej, det är bara för våra allra närmaste!!" Och det känns ju konstigt att vi ska komma isåfall, för så ofta umgås vi inte...
Men nu har min sambo fått en inbjudan till svensexan och det är ju jättekul. Men kalla oss snåla eller dumma men vi tycker inte det är så skoj att gå på svensexa/möhippa om vi ändå inte får komma på bröllopet.
När borde man ha fått ett inbjudningskort om man är bjuden ¨på ett bröllop i mitten av augusti?
Kan man RÄKNA med att vara bjuden om man blir bjuden på en svensexa?
Hade ni gått på svensexan om ni inte vart bjudna på bröllopet? Det kostar ju ändå pengar och vi är verkligen inga miljonärer..