• Skeppsbron

Välling/mjölk i England?

Jag försöker förstå vad min 8-månaders bebis borde dricka nu - kan någon hjälpa mig förklara skillnaderna mellan den engelska "mjölken" och svensk välling? Hemma skulle det varit välling men här finns både 0-12 mån-"milk" (dvs. ersättning?) och "follow-on milk" (kanske mer som välling?) och dessutom "good night milk" (som kanske ligger närmast välling, eftersom den har lite mer fibrer?). Vad är egentligen välling och vad är dess motsvarighet här i England?

• Svar på tråden Välling/mjölk i England?
  • Bridie

nar min dotter var 8 man kopte jag cow&gates follow on mjolk till henne fran 6 man plus. Kanns inte som om det ar lika bra som hederlig svensk valling men men... :)

• Turran

Välling går att köpa i Totally Swedish shoppen i London. Dyrt visserligen. www.totallyswedish.com/index.php&pnavid=7

Själv brukade jag köpa med mig välling i stora lass då jag var i Sverige.

• Ruby

Man behöver faktiskt inte ge något särkilt alls, välling är inget måste ens om man bor i Sverige.

• Vaniljkex

Follow-on milk ar ersattning med hogre jarninnehall, dvs battre for barn over halvaret, men ar inte tjockt som valling. Valling heter "gruel" pa engelska, men jag har inte lyckats hitta det i vanlig affar. A andra sidan gillar inte var dotter valling, sa det gor detsamma. Good night milk gissar jag ar det narmaste alternativet, men vi kor nu med Aptamil Growing-up milk 1+ year tva ganger om dagen, det ar ersattning, men luktar som big pack vaniljglass. Hon gillar det, lustigt nog!

By the way, vallingen pa Totally Swedish ar inte sa billig som flerpack i Sverige, men man slipper slapa, och den kostar anda inte mer an 10% mer an motsvarande mangd engelsk ersattning.

• YokohamaNr2

Om du kollar i Ekologiska affarer finns det ocksa en grot som ar Schweizisk tror jag som heter Holle. Det ar grot som sagt men det star pa paketet att du kan gora det till en mjolkdricka dvs valling. Det finns i olika sadesslag och for olika aldrar.

• Googels

Jag tror det är på Sempers hemsida som välling kallas för 'milk based cerial drink' på den engelska sidan. Som andra redan nämnt så finns det ingen direkt motsvarighet till välling i UK. Gruel verkar mest vara något som finns i Dickens historier och inte något som man ger barn.

Vi körde med Aptamil's follow-on ersättning när jag slutat amma. Som all ersättning så är den ju inte lika 'tjock' som vällning men den innehöll vitaminer och annat som är bra för dem i den åldern.

• Lini M

jag koper alltid valling i stora lass nar jag ar hemma i Sverige. Oslagbart!

Svar på tråden Välling/mjölk i England?